Reklama

Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Złap myszką i przesuwaj by zobaczyć inne dni.
(Artykuł przeczytasz w 1 - 2 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano 0%

Dokladny przebieg obwodnicy

Radny Ireneusz Sułek na ostatniej sesji Rady Miasta poinformował o swojej złożonej interpelacji, a która podróżujących przez Nysę może zaciekawić. Jak wiadomo - wokół Nysy ma powstać obwodnica. Dla nas, Głuchołazian interesującym fragmentem miał być łącznik drogowy, który nam pozwalałby na ominięcie Nysy w drodze do Opola czy Wrocławia. Szczegóły można zobaczyć na mapce.



plan lacznika
Łącznik miałby być kontynuacją obwodnicy od Niwnicy do Podkamienia. Szerzej o tej sprawie powiedział obecny na sesji Radny powiatowy, Jacek Kanarski:  - Łącznik byłby bardzo korzystny dla Głuchołaz. Ta obwodnica, która teraz jest budowana, nam niewiele daje.  Rozmawiałem wielokrotnie z przewodniczącym sejmiku na ten temat i to było w strategii województwa. W ostatnim roku o tym się mniej mówi. ale dalej lobbuje na temat tej koncepcji.

- To musiałoby by budowane ze środków wojewódzkich a nie Dyrekcji Dróg. Nysa i tak jest szczęśliwa, bo rząd wycofał kilka obwodnic. (...) Ostatnio modernizowano drogę w Wierzbcu.  Województwo  podchodzi do tego w ten sposób, że główną drogą tranzytową międzynarodową jest Prudnik  - Trzebinia i to jest główny tranzyt, czyli droga ważniejsza niż ta przez Głuchołazy. I były liczenia samochodów na drodze w Wierzbcu i na rondzie w Nysie. Jest jeszcze druga koncepcja, dla nas mało korzystna, czyli  dla mieszkańców Głuchołaz. Puszczenie nas, z Głuchołaz na Prudnik i włączenie się do ruchu na obwodnicę Nysy. 

 - Rozumieją Państwo tą alternatywę, która dla nas jest mało korzystna. I przeciwko której się przeciwstawiam jako mieszkaniec Głuchołaz. Ale z punktu widzenia Warszawy to dla niech może być korzystne -  podsumował radny.

Interpelacja radnego

Czy to znaczy, że Głuchołazy i ruch pochodzący z przejść granicznych w naszymi mieście się lekceważy? Bo sądząc ze słów Jacka Kanarskiego - tak. Jeżeli tak będzie - to czy droga krajowa Głuchołazy - Nysa (411) straci na znaczeniu dla GDDKiA? Czy to oznacza mniejsze środki na remonty i bieżącą konserwację - koszenie pobocza i odśnieżanie zimą lub ewentualne naprawy?

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy

Komentarze

a1a2a4a8
+4

a1a2a4a8

Dzięki "jesio" za poparcie i tą informacje o tych dawnych projektach... W sumie to nie mam z tymi projektami obwodnicy Głuchołaz z lat 70tych nic wspólnego, tylko podszedłem do tego wyżej wymienionego problemu jak to mówią "po chłopsku", czyli z moich własnych obserwacji - jako tutejszego mieszkańca - doszedłem do takich a nie innych wniosków. Wiadomo, że my sobie możemy pisać i apelować, ale Opolszczyzna już od dawna się zwija i umiera nie z powodu braku rozumu tutejszych mieszkańców, tylko od wielu lat wyjątkowo komunistycznych w większości urzędników, którzy się po czasach PRLu przemalowali na współczesne ugrupowania liberalne i lewicowe i dalej myślą tylko o swoich stołkach i kontach w bankach oraz swych koleżkach, a nie o swoich Małych Ojczyznach, o których dobro zawsze powinni dbać...zresztą to temat rzeka i nie ma co się w czasie ferii denerwować. Pozdrawiam Wszystkich z "jesio" na czele :-)
jesio
+5

jesio

Cytuję a1a2a4a8:
Te mapy są tak czytelne, że od razu wiadomo gdzie na tą obwodnicę skręcać...hahaha...a tak na poważnie :-* :o :lol: , to jeśli się chce uratować Głuchołazy od totalnego rozjechania zabytkowej zabudowy w centrum miasta, to potrzeba zrobić drogę jako obwodnicę zaczynającą się już od prawie granicy państwa jadąc od Zlatych Hor i drogę przerzucić między Konradowem a Jarnołtówkiem przez pola, aż się wyląduje z nią w okolicach Charbielina dołączając do drogi na Prudnik. A z drugiej strony Głuchołaz, to jadąc od Mikulovic powinno się już od Parkingu, który prawie przy granicy jest pociągnąć trasę poprzez pola i lasy w dół w okolicach mostu nad rzeką Białą w Bodzanowie przerzucić trasę tak, by przez dawny sad między Motomaniakiem i klasztorem wyprowadzić obwodnicę do trasy wojewódzkiej 411. Jest to jedyny sposób(oprócz zaorania miasta), dzięki któremu tranzyt i wzmożony ruch samochodowy by płynniej się przemieszczał nie degradując Głuchołaz...hmm...choć jest i jeszcze jeden sposób, by wjazdy na teren miasta miały tylko pojazdy nieprzekraczające 12 ton i dzięki temu między innymi większość wyjątkowo ciężkich pojazdów by musiała przekraczać granicę państwa w innym miejscu.

Twój pogląd popieram bo widzę w nim perspektywiczne myślenie.Ten pogląd na obwodnice Głuchołaz był wyrażony konkretnie w starym planie zagospodarowania przestrzennego z lat 70-tych ub.wieku i trasy wyznaczone miały taki przebieg jak sugerujesz.Niestety wyrzucony do kosza wymazał władzy z głowy myślenie o przyszłości.U nich alleluja i do przodu.pozdro,jesio :P
a1a2a4a8
+8

a1a2a4a8

Te mapy są tak czytelne, że od razu wiadomo gdzie na tą obwodnicę skręcać...hahaha...a tak na poważnie :-* :o :lol: , to jeśli się chce uratować Głuchołazy od totalnego rozjechania zabytkowej zabudowy w centrum miasta, to potrzeba zrobić drogę jako obwodnicę zaczynającą się już od prawie granicy państwa jadąc od Zlatych Hor i drogę przerzucić między Konradowem a Jarnołtówkiem przez pola, aż się wyląduje z nią w okolicach Charbielina dołączając do drogi na Prudnik. A z drugiej strony Głuchołaz, to jadąc od Mikulovic powinno się już od Parkingu, który prawie przy granicy jest pociągnąć trasę poprzez pola i lasy w dół w okolicach mostu nad rzeką Białą w Bodzanowie przerzucić trasę tak, by przez dawny sad między Motomaniakiem i klasztorem wyprowadzić obwodnicę do trasy wojewódzkiej 411. Jest to jedyny sposób(oprócz zaorania miasta), dzięki któremu tranzyt i wzmożony ruch samochodowy by płynniej się przemieszczał nie degradując Głuchołaz...hmm...choć jest i jeszcze jeden sposób, by wjazdy na teren miasta miały tylko pojazdy nieprzekraczające 12 ton i dzięki temu między innymi większość wyjątkowo ciężkich pojazdów by musiała przekraczać granicę państwa w innym miejscu.
radek
+4

radek

Panie kierowco zapewne wczytujesz się w informacje jakie z portalu płyną w świat. Tam są informacje za co radni biorą pieniądze, ano aby mieszać w tej gminie, dezorganizować prace wszystkiego co tylko związane jest z burmistrzem i urzędem. Sam się dałem nabrać na pierdoły i kłamstwa jakie opowiadali po domach dzisiejsi wichrzyciele i krew mnie zalewa, a do tego jeszcze ten rząd. Cały rok czekam a nawet więcej aby ci którym zawierzyło społeczeństwo stawiali na rozwój tej gminy, a nie swary i kłótnie. Jakież to wiadomości przekazywane są z sesji to sam widzisz, nawet lecąc po tytułach nie ma tam rozwoju, kompromisu tylko prztyczki w nos, ciosy w podbrzusze, arogancja i gburowatość, podważanie godności osobistej, a potem śmianie się w kułak, ale się przestraszyli – widziałeś jego oczy! Posłuchaj tych radnych popijających w barach, no bo muszą się pochwalić! Najzwyklejsze podburzanie do przemocy. Ta rada jest potrzebna jak umarłemu kadzidło. Tak postępują prymitywy, ale dziwić się należy tym po drugiej stronie ile jeszcze wytrzymają prostactwa, ile będą trwali w niedorozwoju i nie reagowaniu na panoszenie się paru sterowanych sztukmistrzów. Jak ma władza wojewódzka, powiatowa reagować na przekazy z Głuchołaz? Nie ma jedności, nie ma co tam inwestować bo pewnie radny znowu odda coś do sądu i po co nam to. Nikt tego nie powie, ale w działaniach pewnie można dostrzec. Z ciekawości popytałem kiedyś ludzi, którzy stworzyli nową firmę u nas - jak z klientami? Otóż najwięcej niezadowolonych jest oczywiście z Głuchołaz. Od siebie zero dla siebie po trupach. Całe Głuchołazy!
kierowca
+11

kierowca

lepiej niech pomyślą o obwodnicy wkoło Głuchołaz bo miasto już solidnie się korkuje a w godzinach szczytu jest masakra, tylu radnych siedzi i bierze pieniądze za nic a ja muszę podpowiadać?
jesio
+6

jesio

Jeżeli cokolwiek się robi w sprawie poprawy warunków komunikacyjnych w rejonie Głuchołaz i gmina zostanie zepchnięta na margines planowanych rozwiązań preferowanych przez województwo to winę za zaniedbania ponosi burmistrz Głuchołaz.Ciekawe jaka była aktywność naszej władzy i czy tylko polega na kontaktach Kanarskiego,a może w tej materii PO liczy jeszcze na pomoc pisowską rządzącą nami.pozdro.jesio :P

  DO GÓRY


Nekrologi. Ślij (bezpłatne) poprzez formularz w zakładce Redakcja.

Co, gdzie, kiedy? Bieżące imprezy i zaproszenia. Organizujesz imprezę? Ślij plakat do nas.

Przeczytaj także: