Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Złap myszką i przesuwaj by zobaczyć inne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano już 0% artykułu

img 1833Zainteresowaliśmy się tym, jakie są postępy w sprawie remontu jednej z głównych ulic oraz mostu w mieście. Chodzi oczywiście o ul. Sikorskiego, Kraszewskiego itd. oraz mostu Andrzeja. Po burzliwych dyskusjach na forum sprawa jakby ucichła. Natomiast pojawiły się wśród mieszkańców.



 Zapytaliśmy Dyrekcję GDDKiA na temat tego, co dalej z projektem przebudowy jednej z głównych arterii w mieście. Dziś otrzymaliśmy wyczerpującą odpowiedź. Poniżej cytujemy treść, którą nadesłała nam Rzecznik Prasowy, P. Agata Andruszewska.

Realizacja zadania rozbudowy drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach - odcinek ulic Kraszewskiego, Gen. Sikorskiego, Marii Curie-Skłodowskiej i Kardynała Stefana Wyszyńskiego od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ul. Kopernika (ok. 950 m) nie rozpocznie się w roku 2020.

 Z uwagi na złożone w 2018 r. odwołanie od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach niniejszej inwestycji i przekazanie w 2019 r. przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Opolu przedmiotowej decyzji środowiskowej do ponownego rozpatrzenia przez organ wydający decyzję - Burmistrza Głuchołaz, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział w Opolu zaktualizowała harmonogram przygotowania i realizacji niniejszego zadania. Obecnie kontynuowane są prace projektowe etapu projektu budowlanego, w dniu 27.01.2020 r. złożono wniosek do Burmistrza Głuchołaz o podjęcie zawieszonego postępowania w sprawie ponownego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W bieżącym roku planowane jest zakończenie etapu projektu budowlanego. GDDKiA zamierza również w tym roku wystąpić do Wojewody Opolskiego z wnioskiem o wydanie decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej, jednak będzie to uzależnione od możliwości zapewnienia finansowania dla realizacji przedmiotowego zadania w kolejnych latach, tj. 2021-2022.

Istniejące obecnie skrzyżowanie drogi krajowej nr 40 z drogą gminną - ul. Opolską zostało zachowane w rozwiązaniach projektowych, tym samym komunikacja w kierunku do - oraz od strony ul. Opolskiej w dalszym ciągu będzie się odbywać, po wykonaniu modernizacji drogi. Skrzyżowanie to, jak również kilka kolejnych skrzyżowań na przedmiotowym odcinku DK 40 zostanie rozbudowanych o dodatkowe pasy do skrętów w lewo z drogi krajowej. Z uwagi na skomplikowany charakter inwestycji w terenie ścisłej zabudowy miejskiej GDDKIA O/Opole uzyskała już pisemną zgodę Ministra Infrastruktury na zastosowanie szeregu rozwiązań nieznacznie odbiegających od wymaganych dla tej klasy drogi parametrów technicznych, jednak wymuszonych ograniczoną ilością miejsca w przestrzeni pomiędzy budynkami. Mimo to warunki zapewnienia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w szczególności pieszych i rowerzystów, jak i usprawnienie płynności ruchu na modernizowanym odcinku ulegną zdecydowanej poprawie. W sprawie lokalizacji obiektu tymczasowego na okres przebudowy mostu św. Andrzeja nad rzeką Biała Głuchołaska, zamierzenia jego usytuowania tuż obok mostu docelowego nie uległy zmianie. Ze względu na brak możliwości formalnych, nie może być brany pod uwagę inny, niż tymczasowy charakter tej przeprawy. Natomiast próby znalezienia innej dogodnej lokalizacji przeprawy tymczasowej, przy niezmiennej konieczności zapewnienia spełnienia warunków przepływu wód na tzw. poziomie miarodajnym - zarówno dla przeprawy tymczasowej, jak i stałej, wykazały konieczność powiększenia obszaru realizacji inwestycji w sposób zdecydowanie poszerzający jej zakres i niewspółmiernie podnoszący jej koszt, tym samym mocno ograniczając szanse na jej przeprowadzenie.

 GDDKIA O/Opole przygotowuje się do opracowania kolejnych Programów Inwestycji dla drogi krajowej nr 40 na odcinkach sąsiadujących z fragmentem DK 40 przebiegającym przez centrum Głuchołaz. Jednak z uwagi na aktualnie roboczy charakter tych opracowań, GDDKiA określi horyzont czasowy realizacji robót na kolejnych odcinkach DK 40 po uzyskaniu uzgodnienia tych Programów.



Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię1

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy

Komentarze

jesio

jesio

Cytuję Olek2:
Sorki, ale co to za zdjęcie; na pewno nie z głucholaskiego mostu Andrzeja. Śmiem twierdzić, ze prędzej pasuje na Niemodlin...

Proszę się dokładnie przyjrzeć-stojąc na moście Andrzeja,patrząc w kierunku ul.Sikorskiego w prawo kierunek na targowisko,prosto w oddali widać skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną a na froncie centralnym tablica informacyjna,która o takiej treści nie może być w Niemodlinie.Chyba,że ten wpis jest żartem.pozdro.jesio :P
Olek2
-1

Olek2

Sorki, ale co to za zdjęcie; na pewno nie z głucholaskiego mostu Andrzeja. Śmiem twierdzić, ze prędzej pasuje na Niemodlin...
jesio
+3

jesio

Do tej interesującej dyskusji dołączam swój głos i mój punkt widzenia na poprawę organizacji ruchu w mieście.Mam takie trzy propozycje wg mnie mogące wpłynąć znacząco na poprawę.:1.walka władz o budowę obwodnicy miasta od ul Kol.Jagiellońska do drogi w kierunku Nysy/od wielu lat w planach przestrzennej zabudowy miasta/ co ograniczy ruch ciężkich pojazdów od strony Mikulovic. 2.budowa ronda na skrzyżowaniu obok zlikwidowanej"biedronki"3.ul.Kopenika w połączeniu z ul Matejki przebudowąć tak by umożliwić ruch pojazdów przynajmniej w jedną stronę od ul Powst.Śląskich do ul Kard.Wyszyńskiego . Władza wybierana powinna wykazać zdeterminowanie by jakąś poważną drogową inwestycyję zrealizować,nie zajmować się intronizacją,czy chorobliwymi snami.Nie uważajmy,że winni za zaniedbania będą mieszkańcy bo nie protestują,nie blokują,nie palą opon w stolicy.Jeżeli za coś winić to za to,że wybrali taką władzę,która nawet głuchołaskiego posła nie potrafi wykorzystać a ten też głosami mieszkańców został wybrany.Zawsze tak jest jak się zajmujemy drobiazgami wewnętrznymi to ważne sprawy uciekają.Ale jest jeszcze czas na naprawę bo na refleksje może być za póżno :P
Ala
+5

Ala

Cytuję Autochton:
co nam z tego remontu, zrobią autostradę przez Głuchołazy dla 40 tonowych tirów...

obwodnica dla Głuchołaz należy się jak psu buda,

Biała ma swoją obwodnicę, a wkrótce Prudnik będzie miał już drugą obwodnicę!!!,

a Głuchołazy nie mają i nie będą mieć swojej obwodnicy przez opieszałość władz i brak zaangażowani i znieczulice samych mieszkańców,

nie protestowaliśmy, nie było i nie ma obecnie żadnego banera opowiadającego się za budową obwodnicy, a minister infrastruktury jest zaskoczony na wieść tego, że mieszkańcy Głuchołaz chcą obwodnicę miasta, nikt nie wybrał się pod sejm lub urząd ministra na protest,

tiry rozjadą to miasto i niezbyt mądrych jego mieszkańców, zasłużyliśmy na to

Trzeba dodać , że w dużej mierze czeskie tiry.
Olek2
+5

Olek2

Wraz ze znajomymi popieram planowanie obwodnicy Głuchołaz. My tego chcemy, ale kiedy głosowania i podjęcie decyzji co do jej realizacji? Kto za tym stoi? No właśnie ...
Observer
+12

Observer

"......jednak będzie to uzależnione od możliwości zapewnienia finansowania dla realizacji przedmiotowego zadania w kolejnych latach, tj. 2021-2022...." I wszystko w temacie. Za mało wyborców i elektoratu bandy Kaczyńskiego więc okroimy albo zastopujemy inwestycje na waszym terenie. To nie tylko bolączka Głuchołaz ale wszystkich gmin w Polsce sceptycznie nastawionych do PIS. "Pinokio' zapowiada kilkaset obwodnic ale tylko tam gdzie jedynie słuszna władza ma poparcie ( czytaj od linii Wisły na wschód ). Pół kraju i tak płaci "janosikowe " na wschód kraju gdzie postawa roszczeniowa jest zaletą, a nie wadą. Obniżyli PIT gdy z góry było wiadome, że zmiejszą się wpływy dla samorządów. Do tego pseudoreforma edukacji która w walnym stopniu przyczyniła sie do tego że samorządy ledwo wiążą koniec z końcem. Ale co tam, ważne by być u koryta w "stolycy" i napychać kieszenie swoim kolesiom.
Andrzej.
+16

Andrzej.

Z naszego punktu widzenia najważniejszymi inwestycjami drogowymi było by dokończenie obwodnicy Nysy przez Przełęk do Koperników oraz położenie reszty obwodnicy Prudnika od Wierzbca do Niemysłowic. Dzięki tym odcinkom zyskali byśmy lepsze połączenie z Opolem i innymi miastami. Drugim etapem jest obwodnica Głuchołaz z utworzeniem strefy ekonomicznej. O obwodnicę Prudnika wnioskowała poseł Czochara, pytanie co robił w tym czasie poseł z Głuchołaz
Autochton
+17

Autochton

co nam z tego remontu, zrobią autostradę przez Głuchołazy dla 40 tonowych tirów...

obwodnica dla Głuchołaz należy się jak psu buda,

Biała ma swoją obwodnicę, a wkrótce Prudnik będzie miał już drugą obwodnicę!!!,

a Głuchołazy nie mają i nie będą mieć swojej obwodnicy przez opieszałość władz i brak zaangażowani i znieczulice samych mieszkańców,

nie protestowaliśmy, nie było i nie ma obecnie żadnego banera opowiadającego się za budową obwodnicy, a minister infrastruktury jest zaskoczony na wieść tego, że mieszkańcy Głuchołaz chcą obwodnicę miasta, nikt nie wybrał się pod sejm lub urząd ministra na protest,

tiry rozjadą to miasto i niezbyt mądrych jego mieszkańców, zasłużyliśmy na to

  DO GÓRY

Przeczytaj także: