Joomla Extensions
FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss
Wiosna!

Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Przesuwaj palcem mapę i tabelę poniżej aby zobaczyć kolejne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w czasie 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytałeś już: 0% artykułu

img 20181023 140947
Na prośbę mieszkańców kamienicy położonej przy wjeździe w ulicę Andersa, a która wraz z planowanym remontem mostu Andrzeja i głównej arterii miasta ma zniknąć z mapy, zapytaliśmy GDDKiA o to, jakie zamierzenia ma wobec tych kilku rodzin, które rzeczoną kamienicę zamieszkują.



Otrzymaliśmy telefon od jednej z właścicielek mieszkania, która skarżyła się nam, że GDDKiA nie chce wyjawić, co ma w planach wobec tych mieszkańców. Jak mówi mieszkanka - GDDKiA twierdzi, że kamienica nie ma kredytu czy hipoteki ją obciążającej, więc nie będzie problemu z wysiedleniem mieszkańców.

Jednak, jak się okazuje, GDDKiA zapomniało o samych mieszkańcach. Okazuje się, że jeden z lokali mieszkalnych w kamienicy został zakupiony na kredyt hipoteczny. Stąd też niepokój właściciela - bo skoro na zakup mieszkania powziął kredyt hipoteczny, to co teraz? GDDKiA spłaci kredyt? Hipoteka to taki rodzaj kredytu, którego zabezpieczeniem jest zakupiony lokal. A jakiej hipoteki ma być zabezpieczeniem lokal, który zostanie zrównany z ziemią? Rozwiązaniem jest spłata kredytu przez inwestora lub przeniesienie hipoteki na nowy lokal. Tymczasem GDDKiA w tej materii, mimo telefonów i pism mieszkańca, milczy. 

Zapytaliśmy zatem GDDKiA, co zatem z takim, błahym jak się wydaje, kłopotem? Sądziliśmy, że otrzymamy w ramach odpowiedzi na zapytanie prasowe rzeczową i konkretną odpowiedź dotyczącą planowanych działań. a tymczasem...

Tymczasem GDDKiA piórem P. Agaty Andruszewskiej, specjalistki od komunikacji potrzymaliśmy "wyklepaną", formułkę dotyczącą inwestycji. Czyżby GDDKiA nie miało sprecyzowanych planów tego, co z mieszkańcami kamienicy? Mówi się, że dostaną rekompensatę pieniężną, ale co z hipoteką jednego z mieszkańców? Rekompensata domyślnie powinna wystarczyć na osiedlenie się w innym mieszkaniu, ale zapewne nie wystarczy jeszcze na spłatę hipoteki dla nieistniejącego mieszkania. A GDDKiA odpowiedzieć nie chce. Czyżby chciało oszczędzić każdy możliwy grosz i po prostu mieszkańca z hipoteką zostawić na lodzie?

Zapytamy ponownie w tej materii inwestora. A tymczasem, publikujemy to, co otrzymaliśmy dotychczas. Raczej tylko na dowód lakoniczności przekazywanej treści, bo w piśmie niczego treściwego nie znajdziemy. 


Dzień dobry,

 

W dniu 18 stycznia 2018 r. została podpisana umowa na prace projektowe dla rozbudowy drogi krajowej nr 40 w miejscowości Głuchołazy, której głównym celem jest  dostosowanie nośności drogi do przeniesienia nacisku 11,5 t/oś oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu w ciągu drogi krajowej nr 40.

W ramach inwestycji planowana jest budowa nowego obiektu mostowego nad rz. Biała Głuchołaska, zgodnie z warunkami zapewnienia przepływów miarodajnych w rzece oraz na podstawie uzgodnień z Państwowym Gospodarstwem Wody Polskie wymaga podniesienia konstrukcji obiektu mostowego o ok. 1,0 m w stosunku do stanu istniejącego. Na czas budowy obiektu przewiduje się zapewnienie ciągłości ruchu dzięki obiektowi tymczasowemu, z uwagi na brak możliwości wyznaczenia objazdu. Powyższe uwarunkowania powodują istotną zmianę ukształtowania wysokościowego drogi, co w powiązaniu z zamiarem budowy ronda na skrzyżowaniu bezpośrednio sąsiadującym z obiektem mostowym, powoduje konieczność wyburzenia budynku mieszkalnego przy ul. Gen.W.Andersa 2.

Należy zaznaczyć, że podniesienie konstrukcji obiektu o ok. 1,0 m, jak i zmian lokalizacji podpór tego obiektu mostowego wpłynie na sprawność przepływu wód wezbraniowych w Białej Głuchołaskiej, która jest ciekiem rzecznym o górskim charakterze. Niewątpliwie przyczyni się to zatem do podniesienia bezpieczeństwa przeciwpowodziowego Głuchołaz.

Rozbudowa drogi wpłynie także na poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poprzez budowę ciągów pieszo-rowerowych i modernizację przejść dla pieszych. Skrzyżowania zwiększą swoją przepustowość co upłynni ruch samochodów na tym odcinku drogi.

 

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy

Komentarze

Stachu
-3

Stachu

Cytuję Ernesto:
[quote name="Stachu"][quote name="Ernesto"][quote name="Stachu"]


[youtube]https://youtu.be/vtUDZmzcvGs[/youtube]

Widzisz i nie grzmisz. Zator powstanie tak czy siak jak światło mostu jest w korycie. Woda niesie z sobą gałęzie konary i wiele innego dziadostwa. Po to właśnie podnoszą żeby most nie służył za miejsce do blokowania w razie wysokiej wody. Wyobraźni urzyj, nie tylko przed wojną przed wojną.


Już grzmi :)
Dlaczego w Nysie most nie podniesiony! Natychmiast zlikwidować wszelkie wodospady! W sumie, spore drzewo może się zakotwiczyć o któryś z głazów i powstanie zator, więc ...Usunąć wszelkie wielkie głazy z koryta i wylać betonem, polać olejem!
Rozumiem, że przyszły most będzie np. na wantach, bo wszelkie podpory, bez względu na ogrom światła pod mostem, stanowią takie samo prawdopodobieństwo osadzenia się drzewa na wsporniku, jak mała ilość światła pod mostem. 2 podpory, to już dla pięciometrowego drzewa dobry wspornik.
Posługiwanie się wyobraźnią może być efektywne, gdy trzyma się rzeczywistości, gorzej jednak gdy rzeczywistość próbuje się ubrać w fantazje wyobraźni.
Nie będziemy tu trollować. Twoja racja może być lepsza, bo jest Twoja.
Ten projekt zostanie zrealizowany, a szkoda, bo miasto naprawdę wypiękniało przez ostatnie lata, a tu taka krecha w poprzek, przeorze miasto. :)
Ernesto
+4

Ernesto

Cytuję Stachu:
Cytuję Ernesto:
Cytuję Stachu:
Jak podwyższenie mostu może wpłynąć na drożność Białki? Powódź w 1997 osłabiła konstrukcję filarów mostu, które podobno zostały solidnie zrekonstruowane, więc w czym problem? Czy ktoś może mi to narysować? Jak wpłynie podniesienie drogi na drożność piwnic i stan fundamentów okolicznych domów?
Podobno drożność rzeki zależy od przepustowości całego jej koryta, zbiorników retencyjnych, ale tak mówiono przed wojną. Taki wtedy był most (zegar zwieńczający narożną kamienicę):
polska-org.pl/767311,foto.html?idEntity=551035
Jedyny problem, który słusznie chce rozwiązać GDDK , to wyjazd z ulicy Andersa i Konopnickiej.
Dlaczego nie można wykorzystać terenu skweru po drugiej stronie ulicy, tylko trzeba wyburzyć zabytkową kamienicę, co na to tzw. konserwator zabytków?

Jak może wpłynąć na drożność Białki? Normalnie większe światło pod mostem to większa drożność chyba logiczne. Co do piwnic w sąsiednich kamienicach to kanalizacja deszczowa powinna zebrać wodę jeżeli tego nie robi to do wodociągów trzeba zgłaszać zalanie. Czy ta kamienica jest wpisana w rejestr zabytków to szczerze wątpię więc konserwator ma tyle do gadania co i my. Nawet jeżeli była w rejestrze to GDDKiA ja już wykreslila. Trzeba było drogi Panie iść na spotkanie z inwestorem do ck które odbyło się w zeszłym roku znak byś temat troszkę szerzej. Dla mnie sprawa prosta GDDKiA przejmuje hipotekę mieszkania, właściciela oddluzajac i załatwiają mu mieszkanie komunalne do wynajęcia o podobnym standardzie.

Ależ to proste! Co za ciemnota była przed wojną, trzeba podnosić mosty, a nie udrażniać koryta rzek.. Podniesie się most i problem rozwiązany!
dla przypomnienia:

[youtube]https://youtu.be/vtUDZmzcvGs[/youtube]


Jeżeli stan wód nie będzie katastroficzny, nie ma sensu podnosić mostu. Jeżeli nastąpi katastrofa jak w 1997, to podniesiony most będzie równie trwały, a może i mniej, bo na wyższych filarach, jak most na obecnej wysokości.
Jak widać na filmie, woda nie wie, że przepływa właśnie pod mostem i tu powinna się spiętrzyć., bo ma przygotowane na to miejsce. itd, itp.

Widzisz i nie grzmisz. Zator powstanie tak czy siak jak światło mostu jest w korycie. Woda niesie z sobą gałęzie konary i wiele innego dziadostwa. Po to właśnie podnoszą żeby most nie służył za miejsce do blokowania w razie wysokiej wody. Wyobraźni urzyj, nie tylko przed wojną przed wojną.
Stachu
-5

Stachu

Cytuję Ernesto:
Cytuję Stachu:
Jak podwyższenie mostu może wpłynąć na drożność Białki? Powódź w 1997 osłabiła konstrukcję filarów mostu, które podobno zostały solidnie zrekonstruowane, więc w czym problem? Czy ktoś może mi to narysować? Jak wpłynie podniesienie drogi na drożność piwnic i stan fundamentów okolicznych domów?
Podobno drożność rzeki zależy od przepustowości całego jej koryta, zbiorników retencyjnych, ale tak mówiono przed wojną. Taki wtedy był most (zegar zwieńczający narożną kamienicę):
polska-org.pl/767311,foto.html?idEntity=551035
Jedyny problem, który słusznie chce rozwiązać GDDK , to wyjazd z ulicy Andersa i Konopnickiej.
Dlaczego nie można wykorzystać terenu skweru po drugiej stronie ulicy, tylko trzeba wyburzyć zabytkową kamienicę, co na to tzw. konserwator zabytków?

Jak może wpłynąć na drożność Białki? Normalnie większe światło pod mostem to większa drożność chyba logiczne. Co do piwnic w sąsiednich kamienicach to kanalizacja deszczowa powinna zebrać wodę jeżeli tego nie robi to do wodociągów trzeba zgłaszać zalanie. Czy ta kamienica jest wpisana w rejestr zabytków to szczerze wątpię więc konserwator ma tyle do gadania co i my. Nawet jeżeli była w rejestrze to GDDKiA ja już wykreslila. Trzeba było drogi Panie iść na spotkanie z inwestorem do ck które odbyło się w zeszłym roku znak byś temat troszkę szerzej. Dla mnie sprawa prosta GDDKiA przejmuje hipotekę mieszkania, właściciela oddluzajac i załatwiają mu mieszkanie komunalne do wynajęcia o podobnym standardzie.

Ależ to proste! Co za ciemnota była przed wojną, trzeba podnosić mosty, a nie udrażniać koryta rzek.. Podniesie się most i problem rozwiązany!
dla przypomnienia:




Jeżeli stan wód nie będzie katastroficzny, nie ma sensu podnosić mostu. Jeżeli nastąpi katastrofa jak w 1997, to podniesiony most będzie równie trwały, a może i mniej, bo na wyższych filarach, jak most na obecnej wysokości.
Jak widać na filmie, woda nie wie, że przepływa właśnie pod mostem i tu powinna się spiętrzyć., bo ma przygotowane na to miejsce. itd, itp.
Ernesto
+5

Ernesto

Cytuję Stachu:
Jak podwyższenie mostu może wpłynąć na drożność Białki? Powódź w 1997 osłabiła konstrukcję filarów mostu, które podobno zostały solidnie zrekonstruowane, więc w czym problem? Czy ktoś może mi to narysować? Jak wpłynie podniesienie drogi na drożność piwnic i stan fundamentów okolicznych domów?
Podobno drożność rzeki zależy od przepustowości całego jej koryta, zbiorników retencyjnych, ale tak mówiono przed wojną. Taki wtedy był most (zegar zwieńczający narożną kamienicę):
polska-org.pl/767311,foto.html?idEntity=551035
Jedyny problem, który słusznie chce rozwiązać GDDK , to wyjazd z ulicy Andersa i Konopnickiej.
Dlaczego nie można wykorzystać terenu skweru po drugiej stronie ulicy, tylko trzeba wyburzyć zabytkową kamienicę, co na to tzw. konserwator zabytków?

Jak może wpłynąć na drożność Białki? Normalnie większe światło pod mostem to większa drożność chyba logiczne. Co do piwnic w sąsiednich kamienicach to kanalizacja deszczowa powinna zebrać wodę jeżeli tego nie robi to do wodociągów trzeba zgłaszać zalanie. Czy ta kamienica jest wpisana w rejestr zabytków to szczerze wątpię więc konserwator ma tyle do gadania co i my. Nawet jeżeli była w rejestrze to GDDKiA ja już wykreslila. Trzeba było drogi Panie iść na spotkanie z inwestorem do ck które odbyło się w zeszłym roku znak byś temat troszkę szerzej. Dla mnie sprawa prosta GDDKiA przejmuje hipotekę mieszkania, właściciela oddluzajac i załatwiają mu mieszkanie komunalne do wynajęcia o podobnym standardzie.
Stachu
-3

Stachu

Jak podwyższenie mostu może wpłynąć na drożność Białki? Powódź w 1997 osłabiła konstrukcję filarów mostu, które podobno zostały solidnie zrekonstruowane, więc w czym problem? Czy ktoś może mi to narysować? Jak wpłynie podniesienie drogi na drożność piwnic i stan fundamentów okolicznych domów?
Podobno drożność rzeki zależy od przepustowości całego jej koryta, zbiorników retencyjnych, ale tak mówiono przed wojną. Taki wtedy był most (zegar zwieńczający narożną kamienicę):
polska-org.pl/767311,foto.html?idEntity=551035
Jedyny problem, który słusznie chce rozwiązać GDDK , to wyjazd z ulicy Andersa i Konopnickiej.
Dlaczego nie można wykorzystać terenu skweru po drugiej stronie ulicy, tylko trzeba wyburzyć zabytkową kamienicę, co na to tzw. konserwator zabytków?

  DO GÓRY

Przeczytaj także: