Joomla Extensions
FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss
Wiosna!

Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Przesuwaj palcem mapę i tabelę poniżej aby zobaczyć kolejne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w czasie 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytałeś już: 0% artykułu

mapa przebudowy
Na nic zdały się odwołania do premiera Morawieckiego, jakie słał burmistrz jeszcze w listopadzie zeszłego roku. GDDKiA ma swoją wizję, którą będzie realizował. Bo obwodnica była tylko pomysłem gminy, który mało kiedy przebijał się na zewnątrz.



O tym mówił sam projektant z ramienia GDDKiA - Ale tego głosu (o budowę obwodnicy - przyp. red.) na zewnątrz nie słychać. Nad tym trzeba się zastanowić, czy nie zacząć wywierać większych nacisków na odpowiednie władze, by oczekiwana i upragnioną obwodnicę otrzymać.

Już jest raczej za późno. Obwodnica pozostanie w sferze naszych marzeń. Bo przebudowa ulicy przebiegającej przez miasto skutecznie odsunie w czasie plany na obwodnicę. No bo po co taka, skoro przez centrum miasta przebiega dogodna, szybka trasa przejazdu na granicę w Mikulowicach? 

O to, czy GDDKiA zamierza zmienić swoje plany zapytaliśmy w ramach zapytania prasowego. Niestety, odpowiedź jest jednoznaczna. Będzie przebudowa, choć wciąż trwa oczekiwanie na decyzję w sprawie odwołania. Natomiast, wbrew krążącej opinii na mieście, nie będzie, według zamierzeń GDDKiA, ronda na jednym z głównych skrzyżowań - ul. Wyszyńskiego i Grunwaldzkiej (przy biedronce). 

 

W sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 40 w Głuchołazach GDDKiA kontynuuje przygotowania do realizacji przedmiotowego zadania na podstawie zatwierdzonego i cały czas aktualnego Programu Inwestycji. Spotkania konsultacyjne z mieszkańcami i wszystkimi zainteresowanymi oraz informacje lub inne krytyczne zdania dotyczące planów realizacji niniejszego zamierzenia inwestycyjnego w żadnym przypadku nie dają podstaw do odstąpienia przez GDDKIA od prac przygotowawczych, wymaganych zatwierdzonymi przez Ministra Infrastruktury dla niniejszej inwestycji dokumentami. Kompleksowa dokumentacja projektowa przedmiotowego zamierzenia jest jeszcze w trakcie opracowania. Niezbędnym zmianom musiał ulec harmonogram prac na 2019 r. – GDDKiA oczekuje bowiem na rozstrzygnięcie przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze odwołania, jakie wpłynęło do tego organu od wydanej we wrześniu 2018 r.  Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. W przypadku spodziewanego utrzymania Decyzji Środowiskowej w mocy, jeszcze w pierwszym kwartale 2019 r. zostaną złożone wnioski o kolejne wymagane procesem inwestycyjnym decyzje administracyjne. 

 

W związku z powyższym GDDKIA – jako inwestor przedmiotowego zamierzenia, podtrzymuje ciągle aktualne plany realizacji robót budowlanych rozbudowy DK 40 w Głuchołazach w latach 2020 i 2021.


GDDKiA planuje rozbudowę DK nr 40 w Głuchołazach od km ok. 2+250 do 3+150, tj. od okolic skrzyżowania ul. Kraszewskiego z ul. Koszyka do okolicy skrzyżowania ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego z ul. Kopernika, jednak zakres przedmiotowej rozbudowy do samego skrzyżowania DW 411 (ul. Grunwaldzka) z DK 40 (ul. Kardynała S. Wyszyńskiego) nie dochodzi. Stąd informacje o planach budowy ronda na tym skrzyżowaniu nie mogą pochodzić z GDDKIA. Nie jest nam również wiadome, czy i jakie plany inwestycyjne w tym rejonie ma Urząd Miejski.

 

 

Więcej o tym, co stanie się z główną arterią komunikacyjną miasta możecie poczytać w tym artykule:



Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy

Komentarze

jesio
+8

jesio

W tak ważnej dla mieszkańców Głuchołaz sprawie, chciałbym by burmistrz Głuchołaz przedstawił swoje stanowisko w sposób oficjalny np. na sesji rady miejskiej i na łamach tego portalu.Znając stanowisko władz miejskich mieszkańcy będą mogli podjąć decyzje o formie protestu zbiorowego lub wszcząć procedurę odwołania władz miejskich.Jest jeszcze trochę czasu i można zdążyć powstrzymać ten zabójczy dla miasta i mieszkańców perfidny plan inicestwienia.Wzorujmy się na skuteczności protestów w innych miastach.Czekamy na burmistrza.pozdro.jesio :P
nylon
+11

nylon

Gdyby dalej był PRL to byłoby możliwe wybudowanie obwodnicy ale dla obecnego systemu jest to niemożliwe tak samo jak niemożliwe jest żeby w nocy była dyżurująca apteka, żeby był szpital w mieście tak jak kiedyś, żeby były zakłady pracy dla wszystkich a nie tylko dla młodych, można wymieniać jeszcze wiele ale nie ma sensu bo obecne władze nie mają takiego rozumu aby to wszystko pojąć
Ola
+11

Ola

Cytuję street:
Cytuję ptyś:
" Nic o nas bez nas" tak zawsze bajano, zwłaszcza w latach przełomu "Nigdy więcej o nas bez nas"
Zaplanowano tak przebudowę głównej drogi, jakby biegła przez pole. Zupełnie pominięto, że dzieli miasto, jak utrudni życie mieszkańcom, zdezorganizuje komunikację w mieście. jednak w tej inwestycji, podobnie jak we wszystkich inwestycjach GDDK mieszkańcy są traktowani jak chwasty - utrudniają budowę przelotówek, pięknych prostych dróg, tylko dla kogo? Po co tak oszukiwać i mówić, że chodzi o rozwiązania korzystne dla mieszkańców miasta, w którym miejscu to widać? miasta
Jak bardzo opóźni, podniesie koszty zaprojektowanie takiej drogi, która w pierwszej kolejności rozwiąże problemy komunikacyjne miasta, będzie skomponowana z zabytkową zabudową miasta, a nie standardowym rozwiązaniem stosowanym w każdym mieście: bariery, barierki, wysepki....jednorodny, monotonny styl, tak, że bez GPS możesz mieć wrażenie, że kręcisz się w kółko w jednej miejscowości.
Może któregoś dnia Czesi zdecydują się przyłączyć Głuchołazy do Mikulowic i co im kto zrobi.

ale tak naprawdę jak widać przez te wszystkie lata, to mieszkańcy mają to w d.pie...przykre, ale prawdziwe, bo ani razu nie potrafili się wszyscy zorganizować by dać skuteczny opór idiotycznym pomysłom GDDKiA...a wiadomo, że każdy inwestor idzie po najmniejszej linii oporu, więc widząc jak beznadziejne jest społeczeństwo Głuchołaz to robią co chcą i jak chcą...może to gorzkie słowa, ale ta inwestycja jest kolejnym na to dowodem, że prawdziwe!!!


Niestety trzeba się zgodzić...taka prawda
Krzysiek
+11

Krzysiek

Cytuję siarra:
jakie społeczeństwo takie drogi...nawet w mniejszych gminach powstawały obwodnice bo mieszkańcy będąc zgrani to po prostu wychodzili i przez wiele godzin blokowali daną ulicę przechodząc choćby po pasach dla pieszych, bo tego nikt nie może zabronić pieszemu...i z początkowych decyzji, że się nie da, że nie ma pieniędzy na obwodnicę, to po jakimś czasie nagle się okazywało, że zmieniano plany i się pieniądze znajdowały i obwodnica powstawała...tylko skuteczny zgrany wytrwały protest jest w stanie całą tą sytuację zmienić na korzyść dla mieszkańców gminy i samych korzystających z dróg, bo obwodnica nawet kierowcom tirów i turystom by ułatwiła pracę i zwiększyła bezpieczeństwo...no ale jakie społeczeństwo, takie skuteczne obywatelskie protestowanie w walce o dobro dla swojej Małej Ojczyzny!!! - przykre, ale prawdziwe, bo problem obwodnicy ciągnie się już tak naprawdę od kilkudziesięciu lat i każdy skutecznie umywał ręce z władzy samorządowej, a mieszkańcy to olewali i dopiero zawsze się wszyscy budzili, jak już dawno w GDDKiA zapadały zupełnie inne decyzje o remoncie głównej drogi przez miasto...a ten moment to zdecydowanie już za późno, bo za pewnymi rzeczami trzeba lobbować i protestować przez lata, a nie okazjonalnie, bo to też o czymś świadczy i nawet media się tym nie interesują ani Polskie, ani Czeskie, bo nawet takiej blokady nie potrafimy zrobić na drodze o randze międzynarodowej!!!


Masz rację!
Obwodnica
+12

Obwodnica

O jakim spoleczenstwie mowimy jak sie nie zgralismy malo kto wchodzi na plany inwestycyjne gddkia i nie sprawdza co w tym roku robia zeby sie organizowac i blokowac droge. Przeciez wybralismy przedstawicieli naszego miasta czyli 21radnych gminnych i 4 czy 5ciu powiatowych mysle ze wystarczajaca grupa osob ktora moze protestowac blokowac ruch i wyrazac zdanie wyborcow ktorzy ich wybralo nawet na zmiany moga prptestowac bo nieraz pokazuja protesty gdzie jest raptem 10 osob
As
+11

As

Ja myślę, że nic straconego Przecież Głuchołazy mają posła, a Poseł może dużo więcej zdziałać niż samorząd !
wqurw
+15

wqurw

Przecież to jest jakaś paranoja!!!! ludzie w jakim kraju my żyjemy!!! Gdzie są i co robią władze tego miasta!!! Przecież ONI nam zbudują autostradę w środku miasta!!!!! Jesteśmy chyba jedynym takim miejscem na świecie gdzie ruch zamiast wyprowadzać z miasta, zaprasza się do niego!!!! KATASTROFA!!!!
street
+9

street

Cytuję ptyś:
" Nic o nas bez nas" tak zawsze bajano, zwłaszcza w latach przełomu "Nigdy więcej o nas bez nas"
Zaplanowano tak przebudowę głównej drogi, jakby biegła przez pole. Zupełnie pominięto, że dzieli miasto, jak utrudni życie mieszkańcom, zdezorganizuje komunikację w mieście. jednak w tej inwestycji, podobnie jak we wszystkich inwestycjach GDDK mieszkańcy są traktowani jak chwasty - utrudniają budowę przelotówek, pięknych prostych dróg, tylko dla kogo? Po co tak oszukiwać i mówić, że chodzi o rozwiązania korzystne dla mieszkańców miasta, w którym miejscu to widać? miasta
Jak bardzo opóźni, podniesie koszty zaprojektowanie takiej drogi, która w pierwszej kolejności rozwiąże problemy komunikacyjne miasta, będzie skomponowana z zabytkową zabudową miasta, a nie standardowym rozwiązaniem stosowanym w każdym mieście: bariery, barierki, wysepki....jednorodny, monotonny styl, tak, że bez GPS możesz mieć wrażenie, że kręcisz się w kółko w jednej miejscowości.
Może któregoś dnia Czesi zdecydują się przyłączyć Głuchołazy do Mikulowic i co im kto zrobi.

ale tak naprawdę jak widać przez te wszystkie lata, to mieszkańcy mają to w d.pie...przykre, ale prawdziwe, bo ani razu nie potrafili się wszyscy zorganizować by dać skuteczny opór idiotycznym pomysłom GDDKiA...a wiadomo, że każdy inwestor idzie po najmniejszej linii oporu, więc widząc jak beznadziejne jest społeczeństwo Głuchołaz to robią co chcą i jak chcą...może to gorzkie słowa, ale ta inwestycja jest kolejnym na to dowodem, że prawdziwe!!!
ptyś
+6

ptyś

" Nic o nas bez nas" tak zawsze bajano, zwłaszcza w latach przełomu "Nigdy więcej o nas bez nas"
Zaplanowano tak przebudowę głównej drogi, jakby biegła przez pole. Zupełnie pominięto, że dzieli miasto, jak utrudni życie mieszkańcom, zdezorganizuje komunikację w mieście. jednak w tej inwestycji, podobnie jak we wszystkich inwestycjach GDDK mieszkańcy są traktowani jak chwasty - utrudniają budowę przelotówek, pięknych prostych dróg, tylko dla kogo? Po co tak oszukiwać i mówić, że chodzi o rozwiązania korzystne dla mieszkańców miasta, w którym miejscu to widać? miasta
Jak bardzo opóźni, podniesie koszty zaprojektowanie takiej drogi, która w pierwszej kolejności rozwiąże problemy komunikacyjne miasta, będzie skomponowana z zabytkową zabudową miasta, a nie standardowym rozwiązaniem stosowanym w każdym mieście: bariery, barierki, wysepki....jednorodny, monotonny styl, tak, że bez GPS możesz mieć wrażenie, że kręcisz się w kółko w jednej miejscowości.
Może któregoś dnia Czesi zdecydują się przyłączyć Głuchołazy do Mikulowic i co im kto zrobi.
siarra
+11

siarra

jakie społeczeństwo takie drogi...nawet w mniejszych gminach powstawały obwodnice bo mieszkańcy będąc zgrani to po prostu wychodzili i przez wiele godzin blokowali daną ulicę przechodząc choćby po pasach dla pieszych, bo tego nikt nie może zabronić pieszemu...i z początkowych decyzji, że się nie da, że nie ma pieniędzy na obwodnicę, to po jakimś czasie nagle się okazywało, że zmieniano plany i się pieniądze znajdowały i obwodnica powstawała...tylko skuteczny zgrany wytrwały protest jest w stanie całą tą sytuację zmienić na korzyść dla mieszkańców gminy i samych korzystających z dróg, bo obwodnica nawet kierowcom tirów i turystom by ułatwiła pracę i zwiększyła bezpieczeństwo...no ale jakie społeczeństwo, takie skuteczne obywatelskie protestowanie w walce o dobro dla swojej Małej Ojczyzny!!! - przykre, ale prawdziwe, bo problem obwodnicy ciągnie się już tak naprawdę od kilkudziesięciu lat i każdy skutecznie umywał ręce z władzy samorządowej, a mieszkańcy to olewali i dopiero zawsze się wszyscy budzili, jak już dawno w GDDKiA zapadały zupełnie inne decyzje o remoncie głównej drogi przez miasto...a ten moment to zdecydowanie już za późno, bo za pewnymi rzeczami trzeba lobbować i protestować przez lata, a nie okazjonalnie, bo to też o czymś świadczy i nawet media się tym nie interesują ani Polskie, ani Czeskie, bo nawet takiej blokady nie potrafimy zrobić na drodze o randze międzynarodowej!!!

  DO GÓRY

Przeczytaj także: