FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss

Jesień z Glucholazyonline!

Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Złap myszką i przesuwaj by zobaczyć inne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w czasie 1 - 2 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytałeś już: 0% artykułu

parkowanie samorzadPrywatny biznes na garnuszku publicznym może już nie zarobić.  Samorządy nie chcą już dać zarobić firmom zewnętrznym. Dlatego nakłaniają swoje zakłady komunalne lub spółki, aby przejmowały działalność, którą dotychczas oddawały w prywatne ręce.  Przykład dwóch miast: dużego Opola i niewielkich Głuchołaz.



 

W stolicy regionu miasto organizowało przetarg na prowadzenie strefy płatnego parkowania. W zamian za opiekę nad nią i parkomaty, oddawało firmie dwa miliony złotych: - Zdecydowaliśmy się to zmienić. Chcemy, aby pieniądze na realizację zadań publicznych zasilały spółki komunalne – wyjaśnia Mirosław Pietrucha wiceprezydent Opola. - To gwarancja jakości i zasilanie podmiotów, które i tak są własnością miasta.

Władze rozumują to tak: Skoro prywatna firma może realizować te zamówienia i jeszcze na tym zarabiać, to dlaczego nie mogłaby zrobić tego gminna jednostka. W Opolu zdecydowano się na powierzenie strefy płatnego parkowania, ale nie tylko. W planach również rozbudowa cmentarza komunalnego. Tym również ma zająć się zakład komunalny:

- W ten sposób znaczne kwoty pozostają w gminie – dodaje Mirosław Pietrucha , wiceprezydent Opola. - Dodatkowo zwiększa się w ten sposób potencjał finansowy podmiotów gminnych.

W Głuchołazach podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia Wspólników trzech gminnych spółek, burmistrz przekonywał rady nadzorcze, a także władze spółek, do tego, aby zajęły się transportem na terenie gminy: - PKS kroi połączenia i trasy – wylicza Edward Szupryczyński, burmistrz Głuchołaz. - Miasto jest rozległe. Między szpitalami, a dzielnicami jest nawet kilka kilometrów drogi do pokonania. Mieszkańcy apelują o zorganizowanie komunikacji. Dlatego ziarno zostało zasiane. Spółka „Wodociągi” przymierza się do uruchomienia połączeń lokalnych.

IMG 0450W sierpniu ma być gotowy plan działania, ale na tym nie koniec, bowiem władze myślą już o tym by przewozić dzieci do szkół. Gra jest warta świeczki, to blisko 600 tysięcy złotych, które co rok płynie z budżetu. - To bardziej skomplikowana sprawa, ale możliwa do realizacji – przekonuje Edward Szupryczyński, burmistrz Głuchołaz. - Konieczne są jednak większe inwestycje. Bo o ile do przewozu mieszkańców wystarczą dwa trzy busy wzięte w leasing, o tyle do przewozu uczniów zaplecze musi być już większe. Ale skoro robią to inni i mają z tego biznes, dlaczego nie miała by robić tego gminna spółka.

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy

  DO GÓRY

Przeczytaj także: