Joomla Extensions
FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss
Serwis Głuchołazyonline.com.pl zakończył swoją działalność i jest na sprzedaż. Dziękujemy za wspólne 8 lat. 
Zima z Głuchołazyonline.com.pl

Sprawdź jakość powietrza

smog
Reklama


qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




20181023 173250
Most podniesiony o metr do góry - w celu zwiększenia jego przepustowości (światła) dla ewentualnych wód powodziowych. Odcięta ulica opolska - nie będzie można z opolskiej wjechać na ulicę Sikorskiego. Będzie tylko dojście piesze - schodki. To rezultat wspomnianego podniesienia mostu o metr, a co z tym się wiąże - podniesieniem dróg dojazdowych do mostu. Usypanie i podwyższenie dróg o metr przy samym moście powoduje właśnie konsekwencje w postaci braku dojazdu z ul. Opolskiej. 



 Władze miasta nie są zwolennikiem części planów. Ale przede wszystkim - dlaczego nie budowa obwodnicy miasta? Przebudowa tej drogi, która ma stać się dużym tranzytem do granicy z Czechami spowoduje odsunięcie planów obwodnicy o kolejne lata. Przebudowa drogi i zwiększenie jej przepustowości oznacza większy ruch tranzytowy - a to kolejny problem dla cierpiących, zabytkowych kamienic przy ulicy oraz mieszkańców, którzy już teraz narzekają na to, że kamienice się trzęsą od przejeżdżającego tonażu. 

Burmistrz stanowczo protestuje przeciwko zamknięciu ulicy opolskiej dla samochodów. Mieszkańcy kamienicy przy Andersa obawiają się, czy ich rekompensata za wysiedlenie będzie wystarczająca za przeprowadzkę. Mieszkańcy ul. Sikorskiego obawiają się, że podniesienie mostu i ulicy spowoduje, że w kamienicach przy tej ulicy pojawi się jeszcze większej wilgoci. Obaw wiele, a wszystkie w imię wykonania przez centrum zabytkowego miasteczka tranzytu do granicy.

W planach są też pozytywne aspekty - budowa ścieżek rowerowych wzdłuż drogi, przebudowa skrzyżowania przy szpitalu i wyposażenie go w sygnalizację świetlną sprzężoną z sygnalizacją na jedynym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną. 

Niestety - mimo zaproszeń i zapowiedzi - frekwencja na spotkaniu była nikła. Przykre to, gdy ważą się losy miasta i jednej z głównych arterii drogowej, która może zmienić swoje znaczenie na mapach drogowych kraju, a co spowoduje, według GDDKiA zwiększenie ilości przejeżdżających dobowo pojazdów. A o budowie obwodnicy mówi się od dawna. GDDKiA wydało teraz decyzję o ogłoszeniu przetargu na budowę obwodnic innych miast - Olesna i Praszki. (długość odpowiednio: 24 km i 12 km). Jest przykład że można budować małe obwodnice.

Słychać głosy uczestników o tym, by może pomyśleć o obwodnicy - ciekawa riposta padła od projektanta - "Ale tego głosu (o budowę obwodnicy - przyp. red.) na zewnątrz nie słychać. Nad tym trzeba się zastanowić, czy nie zacząć wywierać większych nacisków na odpowiednie władze, by oczekiwana i upragnioną obwodnicę otrzymać. Bo rzeczywiście, zgodnie z wypowiedzią wiceburmistrza, Romana Sambora, przebudowa tej drogi spowoduje, że kwestia obwodnicy zostanie odsunięta na dalszą przyszłość. A to właśnie zmniejszanie ruchu w centrum miast poprzez obwodnice jest teraz standardem - tu, w naszym przypadku - dokładnie odwrotnie. O tym zresztą mówi przedstawiciel GDDKiA - o potrzebie wywierania nacisku na ministerstwo o budowę obwodnicy. Może czas zacząć pisać do Ministerstwa Infrastruktury petycję i prośby o rozważenie takiej możliwości? 

Projektant, jak i dyrekcja GDDKiA zaprasza do przesyłania swoich pytań i wątpliwości. Jedną z możliwych dróg jest adres mailowy - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub specjalny formularz, który mozna pobrać poniżej:

pdfWniosek do GDDKiA78.34 KB

Szczegóły inwestycji dostępne są na stronie, którą wspomnieliśmy na początku tego miesiąca (artykuł z 2 października tutaj), gdy pisaliśmy po raz pierwszy o planach GDDKiA na przebudowę i zapraszaliśmy na spotkanie. Strona jest tutaj - http://www.rozbudowa-glucholazy.pl/

Pełna prezentacja inwestycji:

Inwestycja ma zostać zakończona w 2021 roku. Rok przyszły to etap projektu. Lata 2020 i 2021 - realizacja. 

Ponieważ pytań i wątpliwości jest naprawdę bardzo dużo a mieszkańców, którzy przyszli porozmawiać - mało, zdecydowaliśmy się upublicznić nagranie audio, które de facto powstało na nasze potrzeby - do napisania tego artykułu. Ale niemożliwym jest spisanie stenogramu z rozmów. Nagranie zatem, po remasteringu - kompresji poziomu, normalizacji - upubliczniamy poniżej. Przepraszamy za jakość nagrania - pierwotnie, jak wspomnieliśmy, powstało na nasze wewnętrzne cele. 

Swoją drogą - jest ogłoszone spotkanie konsultacyjne dotyczące nas - mieszkańców i naszego miasta. A frekwencja, jak widać na zdjęciu, nie powala.  Dlaczego mało kto przyszedł, by posłuchać, zapytać i wyrazić swe wątpliwości? A potem jest narzekanie, malkontenctwo i krytyka. Czy my, Głuchołazianie tylko tak potrafimy? Może mamy to w genach po naszych przodkach, którzy tu zostali przesiedleni zza Buga? Nie robić nic, gdy trzeba rozmawiać, a już po fakcie, gdy zaczyna się inwestycja, zaczynamy protestować i narzekać. A przecież to spotkanie właśnie miało cel konsultacji z mieszkańcami problemów i wątpliwości - po to, by projektant wiedział na etapie kreślenia projektu, jakie uwagi mają zostać uwzględnione. A potem, gdy zacznie się etap realizacji, to nasza roszczeniowość, malkontenctwo i narzekanie uderzy w inwestycję na każdym kroku. A co zrobiliśmy, gdy tenże sam inwestor pytał nas o zdanie? Ano nic, bo nam się nie chciało... A przecież pora była dogodna - godzina 17.30.

Nie mówmy też, że nie wiedzieliśmy. Pierwsza informacja pojawiła się u nas, bowiem to właśnie z nami kontaktowało się GDDKiA. Zaproszenie opublikowaliśmy 2 października. Jeszcze wczoraj, na godzinę przed ponowiliśmy zaproszenie. I co? Ano - nic. 

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


1 Nie lubię0

Komentarze

taki głos
-1

taki głos

Za 3 lata okaże się, kto powinien przeprosić, bo raczej nie wierzę, że uda się cokolwiek w tym planie zmienić
mex
+5

mex

do "jasioo"

Wyjazdy z Sikorskiego to realny problem. Wyjazd w kierunku świateł będzie. Powrót na Sikorskiego to nawrót na rondzie, bo skrętu w lewo nie będzie.
Ale jak wyjechać w kierunku mostu? Wyjazd będzie tylko w kierunku świateł. Zawrócić na skrzyżowaniu się nie da. Przy szpitalu też nie. Zatem pozostaje rundka przez Rynek i powrót przez Ligonia pod własny dom na przeciwny pas. Ja odsłuchałem wypowiedź projektanta i wyraźnie zapewnił jedynie zachowanie zjazdów, a z planu wyraźnie widać, że dla wszystkich posesji znikają wyjazdy w kierunku mostu. Teraz tak zablokowany jest tylko jeden wyjazd, a będą wszystkie. Jeżeli wyjazd na zakupy do Biedronki (Koszyka) z Sikorskiego odbywać się będzie poprzez objechanie Rynku to raczej nie zmniejszy ruchu samochodów w centrum.
taki głos
+3

taki głos

jasioo
Jeżeli naprawdę mieszkasz na Koszyka, to już wszystko jasne. Masz zapewnione wjazdy i dojazdy, a do centrum malutki spacerek. Najjaśniejsze jest zaś to, że masz w nosie wszystko, co nie dotyczy twoich interesów. Każdy, który chciałby mieć podobnie jak ty z górki, to idiota uzurpator jakiejkolwiek wiedzy czy myślenia zdroworozsądkowego, bo zaspokojenie potrzeb jeszcze innych może spowodować, że zabraknie tobie.
Poza mieszkańcami Koszyka, przez most przejeżdżają ludzie z Żęromskiego, Jagiełły, Reja itd. Oczywiście, oni samochody powinni używać do wyjazdów na wakacje, a w mieście albo darmoszka albo piechotka.
Obwodnice na ogół prowadzone są przez tereny orne, często zalesione. Miasto ma się rozwijać, rozbudowywać, a w wielu przypadkach buduje się podstawową infrastrukturę, żeby można było zarysować kierunek rozbudowy. Przy tej twojej oszczędności, to nie byłoby nawet osiedla Koszyka, bo ile ono kosztowało!
Brak 2 pasów na skrzyżowaniu świetlnym w kierunku Skłodowskiej i Boh. Wa-wy
Bez ruszenia skrzyżowania przy Biedronce nie udrożni się ruchu, niestety. Jakie są przeszkody, żeby to skrzyżowanie przy Biedronce przebudować, jeżeli ma się koncepcję, jakie funkcje będzie pełnić, które drogi do niego zostaną przyłączone? Standardem jest to, że zostawia się zjazd na drogę, której budowa jest zaplanowana w późniejszym terminie.
jasioo
-4

jasioo

[quote name="taki głos"]Jasio, pieprzymy o tych kilkunastu ciężarówkach, które pojawiają się na dawnym przejściu granicznym, przejeżdżają przez miasto i je opuszczają bez zostawiania adresu docelowego, ani skąd przyjechały ( mają rejestracje bułgarskie, austriackie, ukraińskie, czeskie....). O osobówkach czeskich w większości udających się na zakupy do Nysy przemilczmy? - dramat, kilkanaście TIRów i samochody Czechów z których żyje połowa miasta :)
Gostek, który chce wyjechać z podwórka bez płacenia mandatu, to nie skandal, tylko jego prawo. Może dla ciebie skandal, bo to jego, nie twój problem. Ciekawe, czy zmieniłbyś zdanie, gdybyś zamienił się z nim mieszkaniem.
Nie trzeba być inżynierem ani profesorem, żeby zobaczyć, że nagle nie dojedzie się do własnego domu. - gostek dojazd do domu ma, tylko z jednego pasa musi dodatkowo przejechać 50 metrów i to jest dla niego problem
Chcesz z Koszyka dojechać do poczty. Przedtem, za mostem skręcałeś w Opolską i docierałeś do poczty. Po *udrożnienieu* wg ciebie komunikacji, z Koszyka przejeżdżąsz przez most, stoisz na światłach koło Krateru, stoisz i blokujesz kolejne skrzyżowanie obok szpitala i zostało ci skrzyżowanie obok kościółka św. Rocha. Ewidentnie prościej, szybciej,naj, naj, naj. Wracasz na Koszyka: teraz możesz wrócić przez Skłodowską, Basztową,Ligonia, Opolską. Po cudzie zostanie ci Skłodowska i jeden ryzykowny pas na Basztowej. Poszerzenie Sikorskiego, Skłodowskiej, rondo przed mostem (wyjazd z Konopnickiej i Andersa) ma sens dla udrożnienia ruchu, który już się zapycha na światłach,skrzyżowanie obok szpitala i Biedronki.
Przebudowa powinna objąć też skrzyżowanie obok Biedronki. Tam pracownicy GDDKiA nie zdążyli dojść? - bredzisz, ja na pocztę idę z Koszyka pieszo, przez takich jak ty korkuje się miasto, jeśli musze jechać Opolską omijam ZAWSZE ta ulica powinna być zamknięta bo nie nadaje się do eksploatacji, poza tym będziesz mógł pojechać Ligonia i obok Rossmana wrócic na swoją ukochaną Opolską :). Kolejna rzecz - celowo ciągną inwestycję tylko do Kopernika ponieważ w planach jest budowa ronda obok Biedry po co siejesz dezinformację

Kolejnym krokiem rozładowania ruchu jest drugi most, stąd wg mnie, zamiast budować tymczasówkę, zrobić most stały, na wysokości basenu lub poniżej, który mógłby być nawet alternatywą dla pojazdów przejeżdżających tranzytem.
Można pokusić się o rozpatrzenie nitki drogi od parkingu na Jagiellońskiej, , przecinającej drogę na Gierałcice, biegnącej za osiedlem przy ul Żeromskiego itd. - mój boże następny profesor :) znajdź idiotę który sfinansuje twoje mżonki w postaci dróg przez lasy i pola do tak śwetnie zlokalizowanych mostów :)
Kanał
-1

Kanał

Cytuję robaczek:
Cytuję jeloł:
albo ktoś jest głupi albo udaje...już dawno nawet na tym forum pisano o budowie obwodnicy nawet chyba z dobry rok temu jak na tym portalu pojawiły się pierwsze wzmianki o tej inwestycji...no ale cóż, zamiast mądrych nadmiar to idiotów widocznie nie brak w naszej gminie i na stanowiskach...pozdro...przykre ale prawdziwe, bo i w tym artykule zauważono, że nawet w mniejszych miejscowościach a nie tylko w dużych buduje się już obwodnice, a jak tą drogę przez centrum Głuchołaz wyremontują to nie bądźmy naiwni, że budowa obwodnicy odsunie się na lata...po prostu już nigdy nie powstanie bo będą się tłumaczyć wspaniałym remontem drogi, której utrzymanie w wysokim standardzie transgranicznym to jest po prostu obowiązek GDDKiA a nie robota "ad extra" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Masz racje...a najlepsze, że w ramach dostosowywania wszelkich chodników i krawężników do osób niepełnosprawnych i wózków to z ul. Opolskiej na ul. Sikorskiego będą według tego co napisano zrobione schody...by żyło się lepiej...i tak ciągle w tej gminie zamiast rozsądne inwestycje i sensowne to tylko schody ... wystarczy tak naprawdę wyremontować przepustu i chodniki praz ulice wraz z wszelkimi instalacjami oraz wprowadzić ograniczenie na przejściu granicznym że maksymalnie do 12 ton i autobusy, a dla tranzytu ciężarowego i wszelkich pojazdów niezainteresowanych by wjeżdżać do miasta to powinna być już od granicy poprowadzona obwodnica i tyle...wiadomo, że to są duże pieniądze, ale w każdą obwodnice nawet mniejszych miejscowość ładowano duże pieniądze... czy ludzie w Głuchołazach to jakieś zwierzęta zamknięte w schronisku dla zwierząt, że się z nimi i z tutejszą władzą nikt nie liczy???!!! a może po prostu władza nie potrafi myśleć perspektywicznie i tak drogą ale jakże ważną inwestycję woli przemilczeć...władze samorządowe wybiera się nie tylko po to by na sesjach rady regularnie pierdziała w stołki, ale by w sposób rzeczywisty reprezentowała i walczyła o to co jest obiektywnie dobre dla gminy i miasta i mieszkańców, nawet jakby mieli ci radni w ramach protestu się kłaść na asfalcie, to po to są wybrani, a nie po to, by za nich musieli myśleć i robić mieszkańcy...samorząd każdego dnia ma dbać o rzeczy codzienne ważne dla normalnego funkcjonowania gminy i życia mieszkańców, ale samorząd to także władza reprezentująca mieszkańców danej społeczności w walce o to co najlepsze dla tych mieszkańców i ich miejscowości...ciekawe jak nowo wybrany samorząd w tej kwestii się popisze...byle nie jak słynna ch..owa d..pa i kamieni k.pa...pozdro

Tylko czy nasza władza samorządowa wie tak naprawdę po co jest?!
Sławek
+4

Sławek

Cytuję jasioo:
Tak czytam te komentarze i zastawiam się czy w Głuchołazach zostali już sami idioci i wszyscy lekko rozgarnięci już wyjechali.
Przebudowa drogi i budowa mostu ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie nośności i przede wszystkim odkorkowanie miasta, które już teraz dławi się ilością aut.
(...) Ponadto zauważyłem specjalistów od budowy mostów, dróg i inżynierii ruchu. Sami inżynierowie, doktorzy i nawet kilku profesorów.

Tytuły niewiele mówią. Ci profesorowie, inżynierowie i specjaliści od budowy dróg, zaserwowali ostatnio Gliwicom coś takiego: i.imgur.com/Vh82ZjW.jpg
Ich przede wszystkim interesuje sprzedanie projektu i zarobienie na nim. Miasto w szerszym kontekście mają gdzieś. Burzyć kamienice, poszerzać drogi i budować przelotówki przez centrum jest stosunkowo łatwo. Naprawić zniszczone miasto już znacznie trudniej. Głuchołazianie powinni lobbować za obwodnicą, nawet jeśli na dzisiaj wydaje się to mrzonką, bo jeśli powstanie ta przelotówka, to zostaną z hukiem tirów, smrodem spalin i sypiącymi się kamienicami na długie dziesięciolecia.
taki głos
+6

taki głos

Cytuję jasioo:
Tak czytam te komentarze i zastawiam się czy w Głuchołazach zostali już sami idioci i wszyscy lekko rozgarnięci już wyjechali.
Przebudowa drogi i budowa mostu ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie nośności i przede wszystkim odkorkowanie miasta, które już teraz dławi się ilością aut. I to nie aut tranzytowych tylko naszych lokalnych. Mieszkańców gminy i spedycji do sklepów, firm usługowych i zakładów przemysłowych. O jakim tranzycie wy pieprzycie.
Zamiast się cieszyć że znalazły się pieniądze na wymianę całej instalacji wodno-kanalizacyjnej, bezpieczeństwa ruchu i samej jakości infrastruktury, zafiksowaliście się na jakiś tranzyt. Ruch i tak jest i będzie jeszcze większy. Obwodnica to póki co mrzonki, może będzie za 15 lat może wcale, więc jeśli okazja poprawić to co mamy to należy się z tego cieszyć.
Ponadto zauważyłem specjalistów od budowy mostów, dróg i inżynierii ruchu.
Sami inżynierowie, doktorzy i nawet kilku profesorów :) Ciekawe dlaczego nie pokończyli politechnik i uniwersytetów z taką ogromną wiedzą :)
Podczas spotkania najbardziej żałosny był koleś, którego interesowało czy będzie miał ze swojego zasranego podwórka wyjazd w prawo i lewo skręt bo ciągle "biczuje się z policją"
co powtórzył z 10 razy. I to jest istota wszystkiego nie widzimy dobra ogółu i korzyści dla całej społeczności tylko żeby własnej doopie było wygodnie.

Jasio, pieprzymy o tych kilkunastu ciężarówkach, które pojawiają się na dawnym przejściu granicznym, przejeżdżają przez miasto i je opuszczają bez zostawiania adresu docelowego, ani skąd przyjechały ( mają rejestracje bułgarskie, austriackie, ukraińskie, czeskie....). O osobówkach czeskich w większości udających się na zakupy do Nysy przemilczmy?
Gostek, który chce wyjechać z podwórka bez płacenia mandatu, to nie skandal, tylko jego prawo. Może dla ciebie skandal, bo to jego, nie twój problem. Ciekawe, czy zmieniłbyś zdanie, gdybyś zamienił się z nim mieszkaniem.
Nie trzeba być inżynierem ani profesorem, żeby zobaczyć, że nagle nie dojedzie się do własnego domu.
Przedstawiona koncepcja nie rozwiązuje problemu komunikacji miejskiej teraz, wręcz ją paraliżuje w sporej dzielnicy miasta, przekierowuje cały ruch na główną arterię, odcinając od ulic, które ten ruch rozładowywały. Chcesz z Koszyka dojechać do poczty. Przedtem, za mostem skręcałeś w Opolską i docierałeś do poczty. Po *udrożnienieu* wg ciebie komunikacji, z Koszyka przejeżdżąsz przez most, stoisz na światłach koło Krateru, stoisz i blokujesz kolejne skrzyżowanie obok szpitala i zostało ci skrzyżowanie obok kościółka św. Rocha. Ewidentnie prościej, szybciej,naj, naj, naj. Wracasz na Koszyka: teraz możesz wrócić przez Skłodowską, Basztową,Ligonia, Opolską. Po cudzie zostanie ci Skłodowska i jeden ryzykowny pas na Basztowej. Poszerzenie Sikorskiego, Skłodowskiej, rondo przed mostem (wyjazd z Konopnickiej i Andersa) ma sens dla udrożnienia ruchu, który już się zapycha na światłach,skrzyżowanie obok szpitala i Biedronki. Lepiej jest tam, gdzie jest alternatywna komunikacja na ww ulicach.
Jak ty jesteś profesorem od ulic, to przelicz sobie, jak natęży się ruch na Sikorskiego i Skłodowskiej po zamknięciu ulic alternatywnych.
Przebudowa powinna objąć też skrzyżowanie obok Biedronki. Tam pracownicy GDDKiA nie zdążyli dojść?
Kolejnym krokiem rozładowania ruchu jest drugi most, stąd wg mnie, zamiast budować tymczasówkę, zrobić most stały, na wysokości basenu lub poniżej, który mógłby być nawet alternatywą dla pojazdów przejeżdżających tranzytem.
Można pokusić się o rozpatrzenie nitki drogi od parkingu na Jagiellońskiej, , przecinającej drogę na Gierałcice, biegnącej za osiedlem przy ul Żeromskiego itd.
jasioo
-6

jasioo

Tak czytam te komentarze i zastawiam się czy w Głuchołazach zostali już sami idioci i wszyscy lekko rozgarnięci już wyjechali.
Przebudowa drogi i budowa mostu ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie nośności i przede wszystkim odkorkowanie miasta, które już teraz dławi się ilością aut. I to nie aut tranzytowych tylko naszych lokalnych. Mieszkańców gminy i spedycji do sklepów, firm usługowych i zakładów przemysłowych. O jakim tranzycie wy pieprzycie.
Zamiast się cieszyć że znalazły się pieniądze na wymianę całej instalacji wodno-kanalizacyjnej, bezpieczeństwa ruchu i samej jakości infrastruktury, zafiksowaliście się na jakiś tranzyt. Ruch i tak jest i będzie jeszcze większy. Obwodnica to póki co mrzonki, może będzie za 15 lat może wcale, więc jeśli okazja poprawić to co mamy to należy się z tego cieszyć.
Ponadto zauważyłem specjalistów od budowy mostów, dróg i inżynierii ruchu.
Sami inżynierowie, doktorzy i nawet kilku profesorów :) Ciekawe dlaczego nie pokończyli politechnik i uniwersytetów z taką ogromną wiedzą :)
Podczas spotkania najbardziej żałosny był koleś, którego interesowało czy będzie miał ze swojego zasranego podwórka wyjazd w prawo i lewo skręt bo ciągle "biczuje się z policją"
co powtórzył z 10 razy. I to jest istota wszystkiego nie widzimy dobra ogółu i korzyści dla całej społeczności tylko żeby własnej doopie było wygodnie.
M
+6

M

UWAGA!

- chce wszystkich uświadomić, że wasze komentarze nawet najbardziej merytoryczne i zasadne, nic nie wnoszę do sprawy, bo Ministerstwo Infrastruktury nie śledzie tego forum,

- chcecie obwodnice miasta, ale nie wiecie jak w Polsce sprawy załatwia się? to ja wam napisze:

1) zorganizujmy grupę przynajmniej 80 osób - mieszkańców miasta,
2) zróbmy transparenty które będą wskazywać, że nie chcemy tranzytu miasta, ucierpi na tym miasto i turystyka, domagamy się obwodnicy, gdyż wszystkie ościenne miasta maja już swoje obwodnice,
3) trzeba wynająć dwa autokary do Warszawy,
4) złożyć pisemne zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia do prezydenta miasta stołecznego,
5) zawiadomić media o terminie i miejscu pikiety,
6) udać się na protest pod budynek Ministra Infrastruktury a najlepiej pod Sejm,
7) w innej dacie umówić się na rozmowy z Ministrem Infrastruktury,

sprawa jest ważna, bo dotyczy losów naszego miasta, nie bądźmy obojętni
MAsia
+7

MAsia

Witam serdecznie. Mieszkamy z malutkim dzieckiem na os. Koszyka. Analizujac mozliwe konsekwencje realizacji przedstawionych projektow jestem przerazona. Okropny halas, kurz, smrod...w lecie nie bedzie mozna okna otworzyc, nie wspominajac o korzystaniu z balkonu. Ile uroku straci to piekne Miasteczko....moze od razu wszystko zrownajmy z ziemia i zalejmy betonem. Pomysl fatalny, bardzo nieprzyjazny mieszkancom. Rondo przy moscie Andrzeja to sen wariata. Miasto ma sluzyc przede wszystkim zyjacym w nim Ludziom. W chwili obecnej czlowiek odczuwa coraz bolesniej skutki skazonego powietrza. Jaki jest sens dofinansowywac wymiane piecy jesli jeden syf zastapi sie innym. To juz smierdzi, szczesliwie jak na razie tylko absurdem. Jestem na NIE. Pozdrawiam i licze na solidarnosc Mieszkancow.
Polecane:

  DO GÓRY

Co, gdzie i kiedy? Kliknij!

Przeczytaj także: