Drukuj
(Artykuł przeczytasz w 1 - 2 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano 0%

szynobus
Chyba zaczyna spełniać się marzenie powtarzane szczególnie często od czasu, gdy na weekendy do Głuchołaz zajeżdża szynobus relacji Głuchołazy-Opole-Wrocław. Marzenie dotyczące tego, by w końcu chylący się ku upadkowi budynek dworca kolejowego nabrał znów blasku i nowoczesności. Jak wiadomo - budynek został przejęty przez gminę w grudniu 2016 roku. 



 Gmina rozpisała przetarg na kompleksowy remont budynku i najbliższych okolic. Przetarg zakłada prace metodą zaprojektuj i wybuduj, a potencjalne firmy mają niewiele czasu na złożenie ofert - tylko do godzinnych porannych 13 sierpnia. Szacowany przez gminę koszt oscyluje wokół 2 milionów złotych brutto.  Front robót zapowiada się bardzo obszernie - od uprzątnięcia okolicy - zburzenia betonowych murków, remontu schodów, likwidacji stalowej wieży radiokomunikacyjnej (ktoś chce kupić maszt?), wymianę nawierzchni przy budynku  po całkowitą przebudowę wnętrz - wybudowanie nowej budki zawiadowcy, budowę nowoczesnych sanitariatów dla kobiet, mężczyzn i osób niepełnosprawnych, nowoczesną poczekalnie wraz z miejscem na punkt gastronomiczny, łazienki z natryskiem, nowej kotłowni wraz z wymianą instalacji grzewczej, pomieszczeń gospodarczych, lokalu gospodarczego służącego do prezentacji lokalnych wyrobów. Projekt ma także przewidywać przyszłą rozbudowę o przejście - łącznik do torowiska użytkowanego  przez Ceske Drahy. 

Ten ostatni punkt jest szczególnie interesujący. Jak na razie transgraniczne połączenie Jesennik - Krnov nie zatrzymuje się na terenie miasta. Jedynym punktem, gdzie do pociągu może wsiąść pasażer jest dworzec główny Głuchołazy- Główne. Pomimo planów, do dziś z rozmów nie wynikło nic konkretnego, a czeskie połączenie transgraniczne funkcjonuje na podstawie zapisów powojennych. W sukurs zainteresowanym stronom, by czeski pociąg mógł zatrzymywać się na terenie miasta ma przyjść Konwencja Unii Europejskich o transporcie kolejowym, która ma zlikwidować ograniczenia pod tym względem. Aż się prosi, by pociąg dotąd tylko przejeżdżający przez miasto mógł zatrzymać się między innymi własnie przy dworcu Głuchołazy - Miasto, choć nie tylko - taki punkt przystankowy mógłby powstać także pomiędzy ulicą Powstańców Śląskich a Karłowicza oraz w Zdroju - przy Amorku. 

Stąd w projekcie rewitalizacji dworca planuje się przystosowanie dworca Głuchołazy - Miasto o rozbudowę infrastruktury o łącznik. Projekt takiego łącznika dla pieszych i niepełnosprawnych jest już dostępny w dokumentacji rewitalizowanego dworca. 

zaznaczenie 001


Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0