FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss
Lato z Głuchołazyonline.com.pl

Sprawdź jakość powietrza

smog
Reklama


qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




szynobus
Chyba zaczyna spełniać się marzenie powtarzane szczególnie często od czasu, gdy na weekendy do Głuchołaz zajeżdża szynobus relacji Głuchołazy-Opole-Wrocław. Marzenie dotyczące tego, by w końcu chylący się ku upadkowi budynek dworca kolejowego nabrał znów blasku i nowoczesności. Jak wiadomo - budynek został przejęty przez gminę w grudniu 2016 roku. 



 Gmina rozpisała przetarg na kompleksowy remont budynku i najbliższych okolic. Przetarg zakłada prace metodą zaprojektuj i wybuduj, a potencjalne firmy mają niewiele czasu na złożenie ofert - tylko do godzinnych porannych 13 sierpnia. Szacowany przez gminę koszt oscyluje wokół 2 milionów złotych brutto.  Front robót zapowiada się bardzo obszernie - od uprzątnięcia okolicy - zburzenia betonowych murków, remontu schodów, likwidacji stalowej wieży radiokomunikacyjnej (ktoś chce kupić maszt?), wymianę nawierzchni przy budynku  po całkowitą przebudowę wnętrz - wybudowanie nowej budki zawiadowcy, budowę nowoczesnych sanitariatów dla kobiet, mężczyzn i osób niepełnosprawnych, nowoczesną poczekalnie wraz z miejscem na punkt gastronomiczny, łazienki z natryskiem, nowej kotłowni wraz z wymianą instalacji grzewczej, pomieszczeń gospodarczych, lokalu gospodarczego służącego do prezentacji lokalnych wyrobów. Projekt ma także przewidywać przyszłą rozbudowę o przejście - łącznik do torowiska użytkowanego  przez Ceske Drahy. 

Ten ostatni punkt jest szczególnie interesujący. Jak na razie transgraniczne połączenie Jesennik - Krnov nie zatrzymuje się na terenie miasta. Jedynym punktem, gdzie do pociągu może wsiąść pasażer jest dworzec główny Głuchołazy- Główne. Pomimo planów, do dziś z rozmów nie wynikło nic konkretnego, a czeskie połączenie transgraniczne funkcjonuje na podstawie zapisów powojennych. W sukurs zainteresowanym stronom, by czeski pociąg mógł zatrzymywać się na terenie miasta ma przyjść Konwencja Unii Europejskich o transporcie kolejowym, która ma zlikwidować ograniczenia pod tym względem. Aż się prosi, by pociąg dotąd tylko przejeżdżający przez miasto mógł zatrzymać się między innymi własnie przy dworcu Głuchołazy - Miasto, choć nie tylko - taki punkt przystankowy mógłby powstać także pomiędzy ulicą Powstańców Śląskich a Karłowicza oraz w Zdroju - przy Amorku. 

Stąd w projekcie rewitalizacji dworca planuje się przystosowanie dworca Głuchołazy - Miasto o rozbudowę infrastruktury o łącznik. Projekt takiego łącznika dla pieszych i niepełnosprawnych jest już dostępny w dokumentacji rewitalizowanego dworca. 

zaznaczenie 001


Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Komentarze

Maciek
+1

Maciek

Cytuję Rafał42:
Cytuję Jolka:
Moje miasto i mam tu coś do powiedzenia !!! Nie zgadzam się na zniszczenie dworca Miasto !!! Ale zgadzam się, by rozbudować stację Głuchołazy Główne. Dlaczego do tej pory taki piękny budynek wraz z zapleczem stoi pusty? Przepiękne perony wystarczy "dopieścić". I będzie jak znalazł; w krótkim czasie i nie za drogo. A na ten dworzec można spacerkiem dojść, dojechać komunikacją miejską czy prywatnym samochodem acz rowerem (bo bagażowy też będzie zatrudniony???).


Do Jolka,
chciałoby się powiedzieć :Jolka, Jolka, pamiętasz...
jak zakładasz koło ludzi dążących do przywrócenia świetności Gł. Główne, to się zapiszę :)
Ja z chęcią pociągi i od stacji Głuchołazy Zdrój bym znów widział oraz nowy łącznik, wyremontowane Gł. Główne i nowa stacja koło Amorka :). Ale bądźmy realistami finansowymi. Kurs do Głuchołazy Miasto to i tak wydłużony kurs Wrocław lub Opole i tak powinniśmy się cieszyć, ze jest, bo frekwencja w tych pociągach jaka jest, taka jest, tzn. niezbyt duża. Wybudowanie łącznika -super, ale kto z tego będzie korzystał? Pakować tyle kasy, aby dojechać do Jesenika z miasta? Ile osób tam jeździ pociągiem? Albo po to, aby dojechać na stację Głuchołazy Główne? O wiele taniej skierować tam (Gł. Główne) bezpłatną komunikację, np. "po drodze" z Bodzanowa ) oczywiście godziny przynajmniej mniej więcej współgrające z pociągami a nie "od czapki".
Pociąg zatrzymujący się na Karłowicza jeszcze rozumiem, bo tam jest peron gotowy, ale ten łącznik coś na razie do mnie nie przemawia.


Oboje macie racje. Też zastanawiam się, dlaczego ludzie nie myślą? Trudno powiedzieć dlaczego? Tyle pieniędzy chce się wywalić w błoto, kiedy nie ma szpitala, szkolnictwo leży, budynki się sypią (szczególnie ich podwórka), Zdrój brzydki, parkingów brak, itd. Po co nam, mieszkańcom tężnia, zagrodzony teren obok jeziorka w Zdroju, nie odbudowany dworzec pociągowy w Zdroju i Główny, i mnożyć by można pierdoły, do których nasi "bohaterowie" chcą nas przekonać.
Rafał42
+3

Rafał42

Cytuję Jolka:
Moje miasto i mam tu coś do powiedzenia !!! Nie zgadzam się na zniszczenie dworca Miasto !!! Ale zgadzam się, by rozbudować stację Głuchołazy Główne. Dlaczego do tej pory taki piękny budynek wraz z zapleczem stoi pusty? Przepiękne perony wystarczy "dopieścić". I będzie jak znalazł; w krótkim czasie i nie za drogo. A na ten dworzec można spacerkiem dojść, dojechać komunikacją miejską czy prywatnym samochodem acz rowerem (bo bagażowy też będzie zatrudniony???).


Do Jolka,
chciałoby się powiedzieć :Jolka, Jolka, pamiętasz...
jak zakładasz koło ludzi dążących do przywrócenia świetności Gł. Główne, to się zapiszę :)
Ja z chęcią pociągi i od stacji Głuchołazy Zdrój bym znów widział oraz nowy łącznik, wyremontowane Gł. Główne i nowa stacja koło Amorka :). Ale bądźmy realistami finansowymi. Kurs do Głuchołazy Miasto to i tak wydłużony kurs Wrocław lub Opole i tak powinniśmy się cieszyć, ze jest, bo frekwencja w tych pociągach jaka jest, taka jest, tzn. niezbyt duża. Wybudowanie łącznika -super, ale kto z tego będzie korzystał? Pakować tyle kasy, aby dojechać do Jesenika z miasta? Ile osób tam jeździ pociągiem? Albo po to, aby dojechać na stację Głuchołazy Główne? O wiele taniej skierować tam (Gł. Główne) bezpłatną komunikację, np. "po drodze" z Bodzanowa ) oczywiście godziny przynajmniej mniej więcej współgrające z pociągami a nie "od czapki".
Pociąg zatrzymujący się na Karłowicza jeszcze rozumiem, bo tam jest peron gotowy, ale ten łącznik coś na razie do mnie nie przemawia.
Jolka
+5

Jolka

Cytuję Rafał42:
Cytuję As:
Pożyjemy zobaczymy. Oby jeszcze po wybudowaniu takiego oryginalnego dworca jeździły jeszcze pociągi - gzie trzeba i kiedy trzeba .


Dworzec główny to perełka z gotowa infrastrukturą i wystarczy tam skierować bezpłatną komunikację głuchołaską, tym bardziej, ze miejsce na przystanek autobusowy i do zawracania jest.
A likwidacja starej radiostacji - a może fani CB radia będą mogli ją wykorzystać?


Do "Rafała 42". Widzę, że zależy ci na pięknym naszym mieście i takie kiczowate projekty nie są do niczego potrzebne. Cieszę się, że masz takie samo zdanie co większość ludzi. Żeby tylko te informacje doszły do odpowiednich ludzi.
Jolka
+6

Jolka

Moje miasto i mam tu coś do powiedzenia !!! Nie zgadzam się na zniszczenie dworca Miasto !!! Ale zgadzam się, by rozbudować stację Głuchołazy Główne. Dlaczego do tej pory taki piękny budynek wraz z zapleczem stoi pusty? Przepiękne perony wystarczy "dopieścić". I będzie jak znalazł; w krótkim czasie i nie za drogo. A na ten dworzec można spacerkiem dojść, dojechać komunikacją miejską czy prywatnym samochodem acz rowerem (bo bagażowy też będzie zatrudniony???).
Rafał42
+4

Rafał42

Cytuję As:
Pożyjemy zobaczymy. Oby jeszcze po wybudowaniu takiego oryginalnego dworca jeździły jeszcze pociągi - gzie trzeba i kiedy trzeba .


Dworzec główny to perełka z gotowa infrastrukturą i wystarczy tam skierować bezpłatną komunikację głuchołaską, tym bardziej, ze miejsce na przystanek autobusowy i do zawracania jest.
A likwidacja starej radiostacji - a może fani CB radia będą mogli ją wykorzystać?
Jolka
+4

Jolka

Jestem za remontem stacji Głuchołazy Główne. Bo tu wystarczy dobra droga do stacji i pociągi mogą odjeżdżać w różnych kierunkach. Remont budynku stacji, to też nie krocie. Ogólnie ta stacja na nowo powinna tętnić życiem. Należy pozostawić Głuchołazy Główne w takim stanie jaki jest i przeznaczyć go na inne cele; kawiarnia, herbaciarnia, bufet bez piwa... Są obiekty, których nie wolno niszczyć.
666
+7

666

Jak dla mnie, to już wiadomo kto wygra przetarg, więc po co go przedłużać. Jeszcze przypadkiem napatoczyła by się jakaś firma która złożyłaby lepszą ofertę i kolega nie zarobiłby pieniążków.
KrzysiekRN
+7

KrzysiekRN

Cytuję pik:
Zawsze jak czytam informację o inwestycji naszej gminy to zadziwia mnie bardzi krótki termin składania ofert i krótkie tetminy na realizację. Może ktoś się zna na przetargach i mi wytłumaczy czemu ofert nie można składać np. przez 2 miesiące (zwłaszcza, że są wakacje)? U nas to najczęściej tydzień lub dwa i co ciekawe w ogłoszeniu często dokonuje się zmian, więc ostateczne warunki przetargu znane są czasami na kilka dni terminem składania ofert. Zlecałem kilka remontów i wiem, że w obecnych czasach znaleść dobrego i taniego wykonawcę to spory problem. Większość firm ma zaplanowane prace z dużym wyprzedzeeniem, a od rękę to można zlecić albo partaczowi, albo po stawce razy dwa. Po co nam ten pośpiech? Przecież nie zawalił się jedyny most w środku miasta, nie spłonęła szkoła, nie zalało nam szpitala. Remontujemy dworzec przy nieczynnej lini kolejowej, bo te weekendowe pociągi należy traktować jako wyjątek od tego, że na co dzień nic tam nie jeździ. O ile pamiętam był juz jeden przetarg kilka miesięcy temu, więc jak widać urząd się nie śpieszył z kolejnym, a po jego ogłoszeniu daje się nagle takie krotkie terminy. O co tu chodzi?

Panie kochany, naprawde Pan nie wie? To ja Panu podpowiem, proszę zobaczyć w kalendarz i przypomnieć sobie co się zbliża .... :) w....ry :)
Jagoda
+5

Jagoda

Może by najpierw zagospodarować place zabaw dla dzieciaków? Bo wołają o pomstę do władzy.

  DO GÓRY

Co, gdzie i kiedy? Kliknij!

Przeczytaj także: