Drukuj
(Artykuł przeczytasz w 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano 0%

most andrzeja1
Zapadła decyzja o przebudowie drogi krajowej DK 40, której fragment przebiega od Prudnika, przez Wierzbiec, Głuchołazy do granicy z Czechami. O zakres przewidywanych prac zapytaliśmy Zarząd Dróg Krajowych i Autostrad. Dziś przedstawiamy nieco bliższe szczegóły dotyczące przebudowy. 



Inwestycje planowane na DK 40 na odc. Gr. Państwa - Prudnik:

GDDKiA Oddział w Opolu w latach 2018 – 2025 planuje rozbudowę drogi krajowej nr 40 od Granicy Państwa do Prudnika w podziale na następujące odcinki inwestycyjne:

1.Gr. Państwa – Głuchołazy od km 0+000 do km 2+300  

2.Miasto  Głuchołazy od km 2+300 do km 3+150  

3.Głuchołazy – Charbielin od km 3+150 do km 9+600  

4.Wierzbiec – Prudnik od km 9+600 do km 16+680. 

W ramach ww. rozbudów przewidziane jest dostosowanie drogi krajowej nr 40 do nośności 115kN/oś poprzez wykonanie wzmocnienia wraz z poszerzeniem jezdni do min. 7,0 metrów w miejscach nienormatywnych. Przewidziana jest rozbudowa skrzyżowań, budowa chodników i ciągów pieszo-rowerowych wraz z budową oświetlenia w miejscach tego wymagających. Ponadto, planowana jest przebudowa obiektów inżynierskich oraz mostowych, przebudowa kanalizacji deszczowej oraz budowa kanałów technologicznych. Średnie szacunkowe koszty inwestycji przyjmuje się w wysokości około 5,5 mln za km.

inwestycje dk 40


Najciekawszym z punktu widzenia mieszkańców miasta są przebudowy skrzyżowań w okolicy Mostu  Andrzeja, a więc ulic: Konopnickiej, Andersa z Kraszewskiego, oraz Opolskiej, Moniuszki z Sikorskiego. Na Skrzyżowaniach w obrębie mostu ma zostać poprawione bezpieczeństwo poprzez zmiany w zabudowie skrzyżowań. To jednak nie wszystko - planowana jest przebudowa (nie remont) mostu  Andrzeja. 

Tu rodzą się problemy - przebudowa mostu Andrzeja oznacza jego zamknięcie. Będzie trzeba zastąpić ten most tymczasową przeprawą, bo nie możemy odcinać "zabiałcza" od reszty miasta. Po tamtej stronie rzeki są dojazdy do zakładów pracy przy ul. Andersa oraz mieszka duże skupisko głuchołazian  - mówi wiceburmistrz, Roman Sambor. 

Gmina Głuchołazy będzie miała wpływ na wygląd przebudowanego mostu. Tu w naszej rozmowie z wiceburmistrzem padła sugestia, by ten nowy most mógł upodobnić się do tego, jaki w 1945 został wysadzony przez cofające się wojska Werchamchtu w obawie przed zbliżającą się Armią Czerwoną. Most Cesarzowej Victorii został wybudowany po powodzi w 1903 roku. 

Czy obecny most dostanie nowy wygląd? To jest w sferze uzgodnień pomiędzy gminą a GDDKIA. Wiadomo, że przebudowa obecnego mostu może przybrać różny zakres zmiany jego budowy - na pewno musi w sobie zmieścić wszelkie media łączące obie części miasta, zabezpieczone przed ewentualną wysoką wodą Białej Głuchołaskiej. Ale czy jego wygląd nawiąże do historii miasta - zobaczymy. 



Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


2 Nie lubię0