FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss

Głuchołazyonline
Reklama

MS-Tools

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.

most andrzeja1
Zapadła decyzja o przebudowie drogi krajowej DK 40, której fragment przebiega od Prudnika, przez Wierzbiec, Głuchołazy do granicy z Czechami. O zakres przewidywanych prac zapytaliśmy Zarząd Dróg Krajowych i Autostrad. Dziś przedstawiamy nieco bliższe szczegóły dotyczące przebudowy. 



Inwestycje planowane na DK 40 na odc. Gr. Państwa - Prudnik:

GDDKiA Oddział w Opolu w latach 2018 – 2025 planuje rozbudowę drogi krajowej nr 40 od Granicy Państwa do Prudnika w podziale na następujące odcinki inwestycyjne:

1.Gr. Państwa – Głuchołazy od km 0+000 do km 2+300  

2.Miasto  Głuchołazy od km 2+300 do km 3+150  

3.Głuchołazy – Charbielin od km 3+150 do km 9+600  

4.Wierzbiec – Prudnik od km 9+600 do km 16+680. 

W ramach ww. rozbudów przewidziane jest dostosowanie drogi krajowej nr 40 do nośności 115kN/oś poprzez wykonanie wzmocnienia wraz z poszerzeniem jezdni do min. 7,0 metrów w miejscach nienormatywnych. Przewidziana jest rozbudowa skrzyżowań, budowa chodników i ciągów pieszo-rowerowych wraz z budową oświetlenia w miejscach tego wymagających. Ponadto, planowana jest przebudowa obiektów inżynierskich oraz mostowych, przebudowa kanalizacji deszczowej oraz budowa kanałów technologicznych. Średnie szacunkowe koszty inwestycji przyjmuje się w wysokości około 5,5 mln za km.

inwestycje dk 40


Najciekawszym z punktu widzenia mieszkańców miasta są przebudowy skrzyżowań w okolicy Mostu  Andrzeja, a więc ulic: Konopnickiej, Andersa z Kraszewskiego, oraz Opolskiej, Moniuszki z Sikorskiego. Na Skrzyżowaniach w obrębie mostu ma zostać poprawione bezpieczeństwo poprzez zmiany w zabudowie skrzyżowań. To jednak nie wszystko - planowana jest przebudowa (nie remont) mostu  Andrzeja. 

Tu rodzą się problemy - przebudowa mostu Andrzeja oznacza jego zamknięcie. Będzie trzeba zastąpić ten most tymczasową przeprawą, bo nie możemy odcinać "zabiałcza" od reszty miasta. Po tamtej stronie rzeki są dojazdy do zakładów pracy przy ul. Andersa oraz mieszka duże skupisko głuchołazian  - mówi wiceburmistrz, Roman Sambor. 

Gmina Głuchołazy będzie miała wpływ na wygląd przebudowanego mostu. Tu w naszej rozmowie z wiceburmistrzem padła sugestia, by ten nowy most mógł upodobnić się do tego, jaki w 1945 został wysadzony przez cofające się wojska Werchamchtu w obawie przed zbliżającą się Armią Czerwoną. Most Cesarzowej Victorii został wybudowany po powodzi w 1903 roku. 

Czy obecny most dostanie nowy wygląd? To jest w sferze uzgodnień pomiędzy gminą a GDDKIA. Wiadomo, że przebudowa obecnego mostu może przybrać różny zakres zmiany jego budowy - na pewno musi w sobie zmieścić wszelkie media łączące obie części miasta, zabezpieczone przed ewentualną wysoką wodą Białej Głuchołaskiej. Ale czy jego wygląd nawiąże do historii miasta - zobaczymy. 



Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


1 Nie lubię0

Komentarze

domin

domin

Cytuję kierowca:
Z jednej strony dobra informacja, bo aktualny stan wyglądu się poprawi, ale z drugiej zasadniczej strony, to zamiast budowa obwodnicy Głuchołaz, to nadal cały ruch tranzytowy będzie przejeżdżał przez centrum, aż te kamienice wzdłuż tej drogi całkiem się rozlecą, a mieszkańcy ich całkiem oszaleją i nadal będzie się miasto korkować, bo problemem chociażby skrzyżowań na tej trasie nie jest tylko kwestia szerokości tychże skrzyżowań, ale po prostu nadmiar samochodów i tirów przejeżdżających przez to miasto...


ZGODA!!!
centrum
-1

centrum

Cytuję abc:
Obwodnica Głuchołaz :-*
No tak taka metropolia, że bez czteropasmówki się nie obejdzie.
Jaki to macie tranzyt ?Na osi wschód - zachód nic, na osi północ - południe trochę kierowców z Czech.
Tir-y które korkują miasto i tak będą wjeżdżały do centrum , do Schatdecor i Papierni, Centrum Palet i innych pomniejszych firm.
Od planowania takich inwestycji są inżynierowie, biura projektowe.
Rolą lokalnych władz jest jedynie właściwa diagnoza problemów i określenie potrzeb.
Zejdźcie na ziemię specjaliści od wszystkiego


Znalazł się specjalista...hahaha...jakbyś nie wiedział, to nawet mniejsze miejscowości mają obwodnice robione, żeby ułatwić życie kierowcom i mieszkańcom...a jakbyś mieszkał w mieście, to byś zauważył, że większość chociażby tirów, które przejeżdżają przez miasto to jadą dalej, a tylko niektóre jadą do wymienionych firm
abc
-3

abc

Obwodnica Głuchołaz :-*
No tak taka metropolia, że bez czteropasmówki się nie obejdzie.
Jaki to macie tranzyt ?Na osi wschód - zachód nic, na osi północ - południe trochę kierowców z Czech.
Tir-y które korkują miasto i tak będą wjeżdżały do centrum , do Schatdecor i Papierni, Centrum Palet i innych pomniejszych firm.
Od planowania takich inwestycji są inżynierowie, biura projektowe.
Rolą lokalnych władz jest jedynie właściwa diagnoza problemów i określenie potrzeb.
Zejdźcie na ziemię specjaliści od wszystkiego
elena

elena

Dla sprostowania pojawiających się nieuzasadnionych sugestii, to sponsorem nie jest żaden rząd ani zarząd czy żadni włodarze(bo oni z własnych kieszeni za to nie zapłacą i nigdy nie płacili!!!), tylko podatnicy, więc nie ma sensu się licytować o sponsoring tej inwestycji...chodzi po prostu o decyzję jaką podjęto, czyli inwestycja wyremontowania chodników i dróg w mieście nie jest czymś złym i jak najbardziej wskazana, ale na pewno nie jest to inwestycja, która poprawi bezpieczeństwo w mieście oraz je odkorkuje i polepszy atrakcyjność miasta zabytkowego i żyjącego między innymi z turystyki...chciałoby się zacytować znane słowa z "Kilerów 2" : "Czy tobie czasem Wąski sufit na łeb sie nie spadł?!" :P Nie ma co się powtarzać, ale po prostu wpisy choćby "kierowca" czy "pilne" i innych podobnie myślących są słuszne i uzasadnione...kwestia tylko co z tym problemem zrobią media oraz ludzie decyzyjni, żeby w końcu poszło to w dobrą oczekiwaną przez mieszkańców stronę, czyli budowy obwodnicy, czy też po raz kolejny zostanie to skutecznie zakopane przez dziennikarzy i decydentów, a mieszkańców Głuchołaz znowu się oleje i za idiotów będzie uważać!!!
karol
+3

karol

Cytuję LEX:
Zgadzam się z opinią kierowcy, czy (staremu) mostowi coś brakuje, czy nadaje się do remontu, czy jest to tylko fanaberia włodarzy, żeby utopić w coś pieniądze lub by most wyglądał jak kiedyś, czy nie lepiej zrobić coś z rozładowaniem ruchu, aby wielkie ciężarówki i nie tylko mogły ominąć centrum miasta ?

Sponsorem remontu będzie Rząd Dobrej Zmiany a nie władze miasta!
ciekawe

ciekawe

Cytuję pilne:
Cytuję kierowca:
Z jednej strony dobra informacja, bo aktualny stan wyglądu się poprawi, ale z drugiej zasadniczej strony, to zamiast budowa obwodnicy Głuchołaz, to nadal cały ruch tranzytowy będzie przejeżdżał przez centrum, aż te kamienice wzdłuż tej drogi całkiem się rozlecą, a mieszkańcy ich całkiem oszaleją i nadal będzie się miasto korkować, bo problemem chociażby skrzyżowań na tej trasie nie jest tylko kwestia szerokości tychże skrzyżowań, ale po prostu nadmiar samochodów i tirów przejeżdżających przez to miasto...


Powiedzmy sobie szczerze, że dopóki nie rozpoczęto tego remontu, to już najwyższy czas, by walczyć o budowę obwodnicy miasta, nawet jakby mieszkańcy mieli na znak protestu wychodzić na tą drogę i ją godzinami korkować...co ten zapowiadany remont tak naprawdę da mieszkańcom??? Czy naprawdę bezpieczeństwo i spokój??? Czy po prostu nieco polepszy estetykę miasta wzdłuż tej drogi, bo polepszy jakość nawierzchni asfaltowej i poszerzy pas jezdni, a to spowoduje tylko zachętę u jeszcze większej liczby kierowców ciężarówek, by jeździć przez Głuchołazy, a jeszcze większa liczba ciężkich pojazdów w centrum miasta, to raczej nie zwiększa poczucia bezpieczeństwa i nie odkorkowuje centrum miasta...to po prostu jakaś kpina!!!...to czemu nie poprzestali tylko na remoncie drogi w centrum Prudnika oraz w centrum Nysy, tylko zbudowali tam obwodnice tych miast??? A w Głuchołazach to kto mieszka???!!! Nie ludzie???!!! Dwa przejścia graniczne prowadzące cały ruch tranzytowy wprost w centrum naszego miasta i oni sobie przysłowiowe jaja robią z mieszkańców Głuchołaz!!! Tu już nie chodzi tylko o historyczną estetykę mostu, bo to mimo wszystko także jest ważne, ale tak naprawdę to ostatni dzwonek, by zawalczyć o nasze miasto i jego prawdziwe bezpieczeństwo oraz estetykę i odkorkowanie ulic w centrum!!! Jeśli w najbliższych latach tylko wyremontują tą trasę przez Głuchołazy lecącą, to już tak naprawdę przez następne kilkadziesiąt lat nic więcej nie zrobią, bo będą się czuli usprawiedliwieni, a liczba samochodów i ciężarówek tylko rośnie!!! Zorientowani w temacie obwodnicy wiedzą, że kiedyś były przymiarki do budowy takiej trasy, więc może warto by było te plany odkopać i zaktualizować oraz zrealizować???!!!


Może by media przycisnęły tak zwaną Górę i dowiedziały się, skutecznie, dlaczego mieszkańców naszego miasta ma się w Du...e ?!
MachK
+1

MachK

Miastu najbardziej potrzebna by była obwodnica. Jeżeli ona by powstała (realnie po roku 2020) to wtedy można by było przebudować most św. Andrzeja, aby nie odcinać ,,zabiałcza" od reszty miasta.
Grzegorz
+3

Grzegorz

a tak przy okazji tematu remontu dróg CO Z KOLEJOWĄ.CZY POWIAT ZA PIENIĄDZE PRZEZNACZONE NA REMONT POJECHAŁ NA URLOP ?
pilne
+2

pilne

Cytuję kierowca:
Z jednej strony dobra informacja, bo aktualny stan wyglądu się poprawi, ale z drugiej zasadniczej strony, to zamiast budowa obwodnicy Głuchołaz, to nadal cały ruch tranzytowy będzie przejeżdżał przez centrum, aż te kamienice wzdłuż tej drogi całkiem się rozlecą, a mieszkańcy ich całkiem oszaleją i nadal będzie się miasto korkować, bo problemem chociażby skrzyżowań na tej trasie nie jest tylko kwestia szerokości tychże skrzyżowań, ale po prostu nadmiar samochodów i tirów przejeżdżających przez to miasto...


Powiedzmy sobie szczerze, że dopóki nie rozpoczęto tego remontu, to już najwyższy czas, by walczyć o budowę obwodnicy miasta, nawet jakby mieszkańcy mieli na znak protestu wychodzić na tą drogę i ją godzinami korkować...co ten zapowiadany remont tak naprawdę da mieszkańcom??? Czy naprawdę bezpieczeństwo i spokój??? Czy po prostu nieco polepszy estetykę miasta wzdłuż tej drogi, bo polepszy jakość nawierzchni asfaltowej i poszerzy pas jezdni, a to spowoduje tylko zachętę u jeszcze większej liczby kierowców ciężarówek, by jeździć przez Głuchołazy, a jeszcze większa liczba ciężkich pojazdów w centrum miasta, to raczej nie zwiększa poczucia bezpieczeństwa i nie odkorkowuje centrum miasta...to po prostu jakaś kpina!!!...to czemu nie poprzestali tylko na remoncie drogi w centrum Prudnika oraz w centrum Nysy, tylko zbudowali tam obwodnice tych miast??? A w Głuchołazach to kto mieszka???!!! Nie ludzie???!!! Dwa przejścia graniczne prowadzące cały ruch tranzytowy wprost w centrum naszego miasta i oni sobie przysłowiowe jaja robią z mieszkańców Głuchołaz!!! Tu już nie chodzi tylko o historyczną estetykę mostu, bo to mimo wszystko także jest ważne, ale tak naprawdę to ostatni dzwonek, by zawalczyć o nasze miasto i jego prawdziwe bezpieczeństwo oraz estetykę i odkorkowanie ulic w centrum!!! Jeśli w najbliższych latach tylko wyremontują tą trasę przez Głuchołazy lecącą, to już tak naprawdę przez następne kilkadziesiąt lat nic więcej nie zrobią, bo będą się czuli usprawiedliwieni, a liczba samochodów i ciężarówek tylko rośnie!!! Zorientowani w temacie obwodnicy wiedzą, że kiedyś były przymiarki do budowy takiej trasy, więc może warto by było te plany odkopać i zaktualizować oraz zrealizować???!!!

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.

Co, gdzie i kiedy? Kliknij!

Przeczytaj także: