Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Złap myszką i przesuwaj by zobaczyć inne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano 0% artykułu

sen Życie w obecnych czasach związanych z pandemią nie wpływa korzystnie na relaks, odpoczynek. Żyjemy w permanentnym niepokoju, lęku. Codziennie otrzymujemy koleiną dawkę informacji, które wpływają na nas w sposób pejoratywny, a to niestety doprowadza do kłopotów wiążących się ze snem. Ludzie borykający się z chronicznymi zaburzeniami snu dokładają wszelkich starań, aby znaleźć sposób na rozwiązanie tego dojmującego problemu.



Najczęściej sięgają po tabletkę, która ułatwia zaśnięcie, ale to nie jest adekwatny sposób na wyeliminowanie tego uciążliwego kłopotu. Entuzjaści, zwolennicy ziołolecznictwa sugerują odstawienie medykamentów, a zalecają korzystanie z naturalnych preparatów ziołowych np.: napar z rumianku, kozłka lekarskiego lub męczennicy cielistej. Wypijany przed snem umożliwi zniwelować stres, przywrócić spokój.


KOZŁEK LEKARSKI – inaczej waleriana. Najbardziej renomowany naturalny środek wykorzystywany do rozładowania napięcia, zniwelowania stresu, ukojenia nerwów. Neutralizuje odczucie lęku, pobudzenia. Może być również używany jako medykament na perturbacje zdrowotne związane z żołądkiem. Ponadto zmniejsza ból menstruacyjny. Wyniki przeprowadzonych badań udowodniły, że picie naparu z kozłka może stanowić alternatywę dla środków nasennych. Podwyższa jakość snu, a po przebudzeniu jesteśmy zregenerowani, odprężeni i pełni wigoru.


HERBATA RUMIANKOWA - sprzyja trawieniu, neutralizuje, eliminuje wzdęcia, skurcze mięśni. Napar z rumianku może być stosowany również u niemowląt i małych dzieci, gdyż okazuje się być pomocny przy kolkach i bolesnym ząbkowaniu. Ponadto działa przeciwgrzybiczo i bakteriobójczo. Najbardziej pryncypialną właściwością jest, że wykazuje działanie uspokajające i dlatego napary z rumianku są zalecane w stanach napięcia nerwowego, a także przy trudnościach z zasypianiem.


MĘCZENNICA CIELISTA – stosowana jest w leczeniu uzależnień. Terapia dotyczy nałogu od nikotyny oraz alkoholu. Ponadto wykorzystywana jest do leczenia stanów lękowych i bezsenności, gdyż wpływa w sposób uspokajający. Działanie jest analogiczne do zolpidemu zawartego w środkach nasennych. Po upływie kilku tygodni można odczuć diametralne zmiany dotyczące jakości snu.


Istotne jest, aby przed snem unikać ciężkostrawnych potraw i oczywiście kawy.


Badania wskazują, że sposób odżywiania może oddziaływać na jakość snu. Pewne substancje które znajdują się  w artykułach spożywczych cechują  się właściwościami uspokajającymi. Błonnik, który odpowiedzialny jest za prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego ułatwia również zasypianie. Analogicznie jest z sokiem z wiśni, który nie tylko wspomaga zapadnięcie w sen, ale również wpływa na jego wydłużenie, oraz zmniejsza ilość wybudzeń.
Podobne działanie wykazuje aminokwas -  tryptofan, którego organizm nie wytwarza i musimy dostarczyć go wraz z pożywieniem. Znajduje się w  nabiale, owocach, rybach, mięsie, orzechach i warzywach. Przyczynia się do przetwarzania serotoniny, a w następstwie wywołuje spadek napięcia i odczucie wewnętrznej harmonii, a to umożliwia spokojny wypoczynek.


Zamiast liczyć barany w nieskończoność lepiej wypróbować inne metody, które wpływają rozluźniająco, odprężająco, a dzięki temu stajemy się senni.


AROMATERAPIA - Terapeuci sugerują kąpiel z olejkami np.: lawendowym. zaleca się również masaż z użyciem olejku rumiankowego a nawet pokropienie pościeli olejkiem z mięty pieprzowej.


MEDYTACJA - Odprężające działanie wykazuje każda forma medytacji. Uspokajający efekt przynosi również głębokie oddychanie.


MUZYKOTERAPIA - Słuchanie spokojnej, cichej i relaksacyjnej muzyki ułatwia zaśnięcie.
Jeżeli istnieje opcja zaaranżowania sypialni odizolowanej od zgiełku i hałasu to z pewnością wpłynie korzystnie na nasz sen. Uczucie komfortu stwarza odpowiednia atmosfera, czyli przyciemnione miejsce bez dostępu do telewizora, komputera, telefonu. Pamiętajmy, aby pomieszczenie, w którym śpimy było wietrzone. Do łóżka kładziemy się wówczas, gdy poczujemy senność.


Życzę udanego wypoczynku

 

Foto: Pixabay

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Reklama

  DO GÓRY


Nekrologi. Ślij (bezpłatne) poprzez formularz w zakładce Redakcja.

Co, gdzie, kiedy? Bieżące imprezy i zaproszenia. Organizujesz imprezę? Ślij plakat do nas.