FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss

wenus

Sprawdź jakość powietrza

smog

Pogoda dla Głuchołaz

Złap myszką i przesuwaj by zobaczyć inne dni.
Reklama

(Artykuł przeczytasz w czasie 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytałeś już: 0% artykułu

bread 2542308 480 copy



 Szeroki asortyment żywności znajdujący się na półkach sklepowych sprawia, że nie potrafimy przejść obojętnie. Tak wiele produktów nas absorbuje, intryguje, przykuwa naszą uwagę. W jaki sposób zignorować i zdystansować się do umieszczonej na ilustracji opakowania rodziny, która rozkoszuje się kiełbaskami z grilla ? To opakowanie wzbudza nasze zainteresowanie i wzmaga apetyt pomimo, że jesteśmy po treściwym posiłku.

Bez rozważenia umieszczamy kartonik z kiełbaskami w naszym koszyku. „A może akurat w sobotę pojedziemy na działkę i usmażymy na grillu”. Takim myśleniem staramy się umotywować, uzasadnić zakup, który nie był niezbędny. Wręcz przeciwnie nasza lodówka kolokwialnie mówiąc „pęka w szwach”  od  nadmiaru wędlin, ale jak sobie wyperswadować chęć kupna  tak pysznie wyglądających kiełbasek.

 Niestety mija jedna sobota następnie kolejna, a opakowanie nawet nie zostało otwarte. Po pewnym czasie z przerażeniem odkrywamy, że data przydatności straciła ważność. Z bólem eliminujemy z lodówki przeterminowaną żywność. Odczuwamy skrupuły, ponieważ posiadamy świadomość jak wiele osób odczuwa głód , ale co zrobić  z przeterminowanymi artykułami spożywczymi? Wiele produktów ląduje w śmietnikach z powodu, że sugerujemy się atrybutami produktów: kolor, etykieta itp.

 Czytając hasło: KUP 3  I ZAPŁAĆ MNIEJ powoduje, że sięgamy po 3 pomimo, że nie są nam koniecznie potrzebne. Taka perswazja, sugestia wpływa na naszą wyobraźnię, imaginację. Osoby zajmujące się marketingiem wprowadzają strategie, aby nakłonić  klienta do zakupu. Niezaprzeczalnym argumentem jest oszczędność. Nie sięgajmy jednak spontanicznie po artykuły, które są promowane, gdyż więcej możemy utracić niż zyskać. Nie kupujmy na zapas. Jeżeli faktycznie ten artykuł spożywczy jest często konsumowany u nas w gospodarstwie domowym i mamy świadomość, że zostanie wykorzystany to warto skorzystać z tej promocji. Jeżeli jednak sporadycznie zakupujemy ten produkt żywnościowy, gdyż nie wszyscy domownicy gustują w jego konsumpcji i zakup wzbudza w nas sceptycyzm, wątpliwości czy jest on nieodzowny i zostanie zużytkowany to lepiej zachowajmy rozwagę i przejdźmy do innego stoiska.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającymi się do marnotrawstwa to: niewiedza dotycząca adekwatnego przechowywania żywności (przechowywanie żywności w ciepłym miejscu, które wymaga chłodzenia) lub zbyt długie przechowywanie artykułów spożywczych po otwarciu, które należy spożyć w ciągu 24 godzin po otwarciu. Musimy pamiętać, aby zwracać  uwagę na datę ważności do spożycia

 Kwestia świeżości odgrywa fundamentalne znaczenie gdyż przestrzeganie terminów przydatności  zapewnia nam zachowanie zdrowia i uniknięcie zatruć pokarmowych.

Jak więc ustrzec się przed marnotrawstwem? Należy wprowadzić  radykalne zmiany, które są obligatoryjne aby nie wydawać w sposób  nieuzasadniony  pieniędzy na produkty, które nie są nam bezwzględnie potrzebne. Newralgiczne jest również aby stronić od niewykorzystania  zakupionych towarów.

Przed udaniem się do sklepu sporządźmy listę sprawunków. Starajmy się precyzyjnie i racjonalnie planować zakupy i nie ulegać pokusom będąc w sklepie. Bądźmy bardziej asertywne i mówmy stanowcze „NIE”, gdy słyszymy głos w myślach „KUP”.

Reasumując: Zanim wyrzucimy produkty do kosza sprawdźmy datę  i PAMIĘTAJMY, że wokół nas mieszkają ludzie, którzy są ubożsi, mniej zamożni i chętnie przyjmą podarunek w postaci artykułów spożywczych.

Foto: Pixabay

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Reklama
Reklama
Reklama

  DO GÓRY