Joomla Social Extensions
FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss

wenus

Reklama


qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




jennifer burk 118076 unsplash1



Święta, święta i już po świętach. Waga niestety wskazuje, że przybyło nam dwa lub trzy kilogramy. Nie miejmy do siebie o to obiekcji. Mamy racjonalne usprawiedliwienie, że u Cioci zjadłyśmy kawałek więcej ciasta a u znajomej pozwoliłyśmy sobie na dwie repety sałatki. Zachowywałyśmy post, powstrzymywałyśmy się od wielu rarytasów. Jednak w święta musiałyśmy dać upust naszym pragnieniom. Stół zastawiony a wszystko takie pyszne…więc jak sobie odmówić? Jak się oprzeć takim smakołykom jak bigos, żur biały, faszerowane jajka. To po prostu niemożliwe do spełnienia (przynajmniej dla mnie). 

Drogie Panie nie zamartwiajmy się. Postaramy się poprawić nasz metabolizm, przemianę materii i wkrótce zapomnimy, że troszeczkę przybrałyśmy na wadze.

Sprawny metabolizm to wymóg niezbędny do efektywnego uzyskania wymarzonej wagi.

Przybieranie na wadze jest uzależnione od wielu czynników: wiek, płeć, sposób bycia a nawet jest uwarunkowane genetycznie. Naukowcy reprezentują pogląd, że tempo naszej przemiany w głównej mierze zależy od nas samych. Zredukowany metabolizm przyczynia się do powstawania dokuczliwych dolegliwości: osłabienie fizyczne i psychiczne, bezzasadna irytacja, odczuwanie zimna i oczywiście odkładanie tkanki tłuszczowej. Należy więc respektować i przestrzegać kilku zasad, aby zwiększyć tempo naszego metabolizmu

Woda – powinnyśmy wypijać około 1,5 litra wody mineralnej niegazowanej w ciągu dnia a w przypadku wytężonego, forsownego wysiłku zalecane są nawet 2 litry wody. Dostarczając takich ilości wody sprawiamy, że spalanie kalorii w naszych organizmach jest o wiele szybsze.

Przyprawy – warto przyzwyczaić się do przyprawiania potraw posiekanym chili. Udowodniono, że jest sprzymierzeńcem w eliminacji zbędnych kilogramów a ponadto przeciwdziała powstawaniu cukrzycy, nadciśnienia. Jeżeli nie jesteśmy zwolenniczkami (nie jestem) tak ostrych przypraw analogicznym zamiennikiem będzie czerwona papryka. Wskazane jest wprowadzenie kminku, majeranku, tymianku, imbiru i cynamonu.

Zioła – wachlarz zalet jest znany. Walorem jest również, że regulują przemianę materii. Przygotujmy napar z pokrzywy, mięty oraz łopianu i pijmy niewielkimi łyczkami.

Herbata – zaleca się rozszerzyć dietę i wprowadzić zieloną, czerwoną i jaśminową herbatę.

Kontrola stałych pór spożywania posiłków – newralgiczne jest regularne dostarczanie właściwej ilości kalorii. Spożywając o stałej porze posiłku możemy uniknąć konsumpcji pomiędzy głównymi daniami. Systematyczne dostarczanie racji pokarmowych umożliwia poprawę trawienia. Dieta powinna składać się z 4 lub 5 posiłków. Nie bagatelizujmy spożycia fundamentalnego posiłku, czyli śniadania, ponieważ ono dodaje nam energii po całonocnej głodówce. Starajmy się spożywać pokarmy co cztery godziny.

Podstawą zdrowego odżywiania jest wprowadzenie do diety jak największej ilości warzyw i owoców bogatych w witaminy. Pamiętajmy również o produktach bogatych w błonnik, który poprawia metabolizm, usprawnia proces trawienia. Ponadto chroni przed chorobami serca. Znajdziemy go w produktach pełnoziarnistych, ryżu, kaszy i pieczywie razowym. Istnieje opcja zakupu błonnika w suchej postaci.

Reasumując: postępując zgodnie z powyższymi zasadami osiągniemy nasz zamierzony cel – zrzucimy zbędne kilogramy i uzyskamy upragnioną sylwetkę. Pamiętajmy również o ruchu.

Powodzenia

Foto: Open Pics

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Reklama
Reklama

  DO GÓRY

Co, gdzie i kiedy? Kliknij!