FacebookTwitterYoutubeCzytnik rss

wenus

Sprawdź jakość powietrza

smog
Reklama


qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




photo 1498837167922 ddd27525d352Ostatnio skoncentrowałyśmy naszą uwagę na zdrowiu. Zobrazowałyśmy temat dotyczący witamin a dzisiaj chciałabym kontynuować charakteryzując minerały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów.



Opiszemy właściwości i zawartość minerałów w pożywieniu: 

CYNK – bierze udział w tworzeniu insuliny, pobudza pracę trzustki, reguluje miesiączkowanie oraz zapobiega demencji,

źródło – jogurt, befsztyk, kiełki, wątroba, pokarmy zbożowe,

FOSFOR – odpowiada za zdrowe kości i zęby, uczestniczy w przewodzeniu bodźców nerwowych,

źródło – drób, produkty mleczne, jaja, ryby, warzywa strączkowe,

MAGNEZ – dobroczynne działanie na układ nerwowy, ma działanie uspokajające i zapobiega depresjom,

źródło – fasola, ostrygi, małże, ślimaki, zielone warzywa,

SELEN – odpowiada za właściwe funkcjonowanie tarczycy, podwyższa odporność organizmu, minimalizuje zagrożenie zachorowania na nowotwór, ma działanie przeciwbólowe w reumatoidalnym zapaleniu stawów,

źródło – owoce morza, drób, grzyby, żółtka jaj, czosnek i cebula,

WAPŃ – budulec kości i zębów, zwiększa krzepliwość krwi, poprawia nastrój, zapewnia zdrowy sen, ma korzystny wpływ na gojenie się ran,

źródło – wątroba, ciemne mięso, ryby, suszone morele, rodzynki,

ŻELAZO – gwarantuje prawidłowy wzrost, redukuje uczucie zmęczenia, bardzo newralgiczny dla kobiet w ciąży, ponieważ determinuje właściwy rozwój płodu, zapobiega powstawaniu anemii. Najlepiej aplikować z witaminą C gdyż połączenie ułatwia wchłanianie się żelaza,

źródło – wątroba, ryby,

POTAS – bezwzględnie konieczny do właściwej pracy serca, obniża ciśnienie krwi,

źródło – migdały, orzechy włoskie, banany, ziemniaki, brokuły,

 Foto: Pixabay

Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Reklama
Reklama

  DO GÓRY

Co, gdzie i kiedy? Kliknij!