Drukuj
(Artykuł przeczytasz w 2 - 3 minut)

qr code mobilnemini androidGlucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Masz dla nas temat? Wyślij foto i opis poprzez aplikację mobilną. To najszybszy sposób na dotarcie do czytelników.

Najnowsze wiadomości i informacje o mieście w jednej aplikacji!

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.




Przeczytano 0% artykułu

zus logo 615x2502x
Nyski inspektorat ZUS obsłużył w trzecim kwartale obsłużył ponad 14,5 tys. klientów. Tradycyjne formy kontaktu z administracją publiczną, w tym z Zakładem nadal cieszą się największym uznaniem mieszkańców powiatu. Jednak większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi możemy załatwić nie wychodząc z domu.



Osobista wizyta w urzędzie to wciąż najbardziej preferowana forma kontaktu z administracją publiczną. – Tradycyjna forma komunikacji wyraża się też w ilości dokumentów w formie papierowe, którą rejestrujemy. Od lipca do września zarejestrowano w naszej placówce prawie 14 tys. sztuk korespondencji przychodzącej – podaje Mieczysław Klecza, kierownik nyskiego inspektoratu ZUS.
Tak duże wartości mogą zastanawiać, zwłaszcza, że niemal wszyscy mamy do czynienia ze stacjonarnymi czy przenośnymi urządzeniami elektronicznymi oraz dostępem do Internetu. To daje możliwość bezpłatnego korzystania z Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Jest to wspólna nazwa dla zestawu nowoczesnych usług udostępnianych klientom.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS dla wszystkich klientów

PUE ZUS umożliwia załatwienie spraw i uzyskanie informacji na swój temat za pośrednictwem Internetu w wygodny, sprawny oraz bezpieczny sposób. Założenie konta trwa kilka minut. Można to zrobić osobiście w placówce Zakładu, ale także poprzez Internet. Korzystamy wtedy z dodatkowej formy weryfikacji naszej tożsamości – podpisu kwalifikowanego, bezpłatnego profilu zaufanego ePUAP lub konta bankowości elektronicznej w wybranych bankach (podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP potrzebujemy także do wysyłania dokumentów do ZUS). Kilka chwil wystarczy, aby tak jak ponad 1,6 miliona Polaków cieszyć się pierwszym w Polsce kompleksowym e-urzędem. Co zyskujemy dzięki Platformie? Jako pracownicy podlegający obowiązkowym ubezpieczeniom zweryfikujemy,
czy pracodawca odprowadza za nas składki. Przekonamy się, czy nasi bliscy zostali zgłoszeni do ubezpieczenia zdrowotnego. Będziemy mieli wgląd do zwolnień lekarskich i na bieżąco będziemy się orientować, co dzieje się na naszym koncie emerytalnym. Możemy także wysyłać przez Internet wnioski
i dokumenty.

Jako płatnicy składek mamy możliwość prowadzenia rozliczeń przez bezpłatną, internetową aplikację ePłatnik. Posiądziemy bieżący dostęp do informacji o osobach zgłoszonych do ubezpieczeń. Dzięki Platformie uzyskamy tak często wymagane zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek.
- Klienci, którzy najchętniej korzystają z elektronicznych rozwiązań oferowanych przez Zakład to przedsiębiorcy. W trzecim kwartale, w naszej placówce ponad 89 proc. płatników zatrudniających do
5 ubezpieczonych złożyło deklaracje zgłoszeniowe i rozliczeniowe właśnie przez Internet – wyjaśnia Mieczysław Klecza.

Forma kontaktu a duch pokolenia

Nadal znaczna część klientów dystansuje się od korzystania z ułatwień, które niesie e-administracja. Przyczyn takiego podejścia można szukać w obawach o popełnienie błędu przy obsłudze konkretnych aplikacji czy programów. Pewnie u części osób wynika to wprost z niechęci do obcowania z takim zdobyczami techniki jak komputer. Górą, póki co, są przyzwyczajenie i większe zaufanie do spotkania twarzą w twarz. Taki kontakt cenią sobie szczególnie osoby starsze, świadczeniobiorcy. Niebagatelną rolę odgrywa zaufanie, jakim darzą urzędników, a to wpływa na postrzeganie wizyty w urzędzie jako najskuteczniejszej i komfortowej formy kontaktu.

- Sposób myślenia młodszych jest odmienny. Liczy się oszczędność, w tym czasu. Dodatkowo większe obycie z komputerem sprawia, że są świadomi bezpieczeństwa i korzyści jakie daje Internet.
E-administracja jest priorytetowym kierunkiem dla funkcjonowania urzędów w Polsce. Analogiczną drogą kroczą inne gałęzie usług – zakupy on-line i bankowość internetowa. Są tak powszechne,
że przestajemy je postrzegać jako nowe i niesprawdzone – podsumowuje Sebastian Szczurek, rzecznik prasowy ZUS w Opolu.

Zmiany w tym aspekcie życia są nieuniknione. Należy zatem już teraz zacząć korzystać z możliwości, które są w zasięgu ręki - także w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.



Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


0 Nie lubię0