FacebookTwitterYoutubeCzytnik rssandroid copy

Głuchołazyonline
Reklama

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

qr code mobilne
mini android Glucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Czytaj najnowsze artykuły, sprawdź aptekę, rozkład jazdy, zaproszenia. 

Wyślij nam zdjęcia lub film wprost z aplikacji! Bądź z nami w kontakcie!

Tylko u nas tak łatwo i prosto jak nigdy. 

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.

img 20170228 163041
Długo przymierzaliśmy się do powrotu z tym tematem. Tym bardziej, że była mowa o tej sprawie na ostatniej sesji. Otóż właśnie w czasie jej trwania radny Ireneusz Sułek otrzymał pismo z Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, w którym czytamy, że ta pochyliła się w końcu nieco mocniej nad tematem feralnego przejścia. 



komisja bezpieczenstwa
 Cóż komisja planuje? W piśmie do radnego informuje, że pozytywnie zaopiniowano przeniesienie przejścia dla pieszych nieco wyżej, w kierunku zatoczki autobusowej zaś, by uniemożliwić "robienie" sobie skrótów w kierunku Al. Jana Pawła, przy skrzyżowaniu dostawić dodatkowe słupki i łańcuch. Wraca opisywany przez nas w poprzednim artykule temat znaku poziomego P-14. To w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o opinię komisji. Zastanawiamy się, czy, o ile dojdzie do przeniesienia przejścia (bo to jest warunkowane inwestycją ze strony gminy w oświetlenie), to zatoczka autobusowa będzie musiała zostać odpowiednio zmodyfikowana. Poza tym nie bardzo wiemy, jak to przejście będzie wyglądać, jeżeli po obu stronach drogi jest wjazd na parking lub dojazd do posesji. Ale to już zagwozdka komisji i dróg wojewódzkich.

Sprawa nadal się toczy. Radny Sułek wespół z Migałą razem pracują nad problemem. To pozytywny aspekt tej sprawy. Mimo, że obaj radni należą do dwóch innych klubów to razem współpracują nad tematem. Ponad podziałami, dla dobra miasta. 

Dziś miało miejsce kolejne zdarzenie na powyższym skrzyżowaniu. Samochód ciężarowy na, prawdopodobnie rumuńskich tablicach o mały włos nie potrącił kobiety prowadzącej wózek z dzieckiem. Kobiecie w ostatniej chwili udało się "wepchać" wózek na chodnik a sama została niemal potrącona przez, jak mówi, jadącą z dużą prędkością, ciężarówkę. Zdążyła uciec z pasów w stronę Al. Jana Pawła w ostatniej chwili.

Kierowca ciężarówki jest już poszukiwany przez Policję. Zdjęcia tejże ciężarówki na fotografiach z monitoringu miejskiego. Foto tablicy rejestracyjnej już trafiło do komendy policji.  Sytuacja identyczna jak każde, które miały miejsce dotąd. Potrąceni piesi wchodzą na pasy od strony ul. Bohaterów Warszawy. Tu pieszy nie jest widoczny na pasach lub bezpośrednio w jego obrębie - kierowca zazwyczaj nie widzi pieszego bo zasłania mu to lewy słupek w samochodzie. Dziś zdarzenie miało miejsce w jasny, słoneczny dzień - odmiennie niż dotąd, w ponury, ciemny wieczór. Staramy się zbierać wszystkie zdarzenia na tym skrzyżowaniu, bo jak wiemy, nasze artykuły trafiły do Komisji. Dlatego apelujemy do czytelników, by zgłaszać nam takie zdarzenia. Bezpośrednio, poprzez Onlinekontakt w aplikacji na Androida lub w jakikolwiek inny sposób. 

O feralnym przejściu dla pieszych



Udostępnij i polub nas!

Polub w FacebookPolub w Google PlusPolub w TwitterPolub w LinkedIn


Komentarze

pipi
+2

pipi

Cytuję pink:


Ostatnia moja uwaga z innej beczki - skrzyżowanie ze światłami od strony krateru. Samochód jadący na wprost jeżeli ustawi się skrajnie po lewej stronie, to spokojnie daje możliwość jazdy samochodom jadącym w prawo na zielonej strzałce. Poprawia to płynność jazdy i przepustowość skrzyżowania - niestety notorycznie pierwsze auto staje centralnie na środku i blokuje drogę innym

Cholera za długi ten wpis i nikt go nie doczyta do końca.


Ja przeczytałam do końca, ale z tymi poradami odnośnie skrzyżowania radzę uważać. Takie przejazdy przez skrzyżowanie mogą być bolesne dla kieszeni. Tam nie ma 2 pasów ruchu. Nie można omijać z prawej jadących na wprost i byłam świadkiem interwencji policji wobec przepychających się z prawej strony. Jadący na wprost to nie skręcający w lewo i nie powinien trzymać się lewej krawędzi pasa.
pink
+5

pink

Na tym skrzyżowaniu możemy zorganizować najlepsze zabezpieczenia, ale jak się spotkają debil kierowca z pieszym idiotą to i tak dojdzie do tragedii. Często jeżdżę po mieście samochodem i mam kilka uwag co do pieszych i przejść dla nich:
* jeżeli ktoś idzie chodnikiem i wchodzi na pasy nie zwalniając i nie sygnalizując wejścia na pasy poprzez zatrzymanie i spojrzenie na boki to prosi się o potrącenie
* takie sytuacje zdarzają mi się często na moście Andrzeja i zawsze jestem ostrożny i potrafię gwałtownie (ale bez pisku) się zatrzymać, ale czekam kiedy ktoś mi z tego powodu wjedzie w tyłek
* na krzyżówce z artykułu dojazd do pasów od Powstańców to dobra widoczność, a od ogólniaka samochody jadą po zewnętrznym łuku i o ile osobówkę łatwo rozpędzić, to rumuńska ciężarówka na pewno nie jechała zbyt szybko zważywszy, że rozpędzała się dopiero od skrzyżowania ze światłami. Jeżeli zatem był to rumuński baran za kierownicą, to nic nie zwalnia matki od zachowania szczególnej ostrożności prowadząc wózek z dzieckiem, bo przy wypadku i jego tragicznych skutkach dla życia bólu nie złagodzi fakt, że winny był ktoś inny - dla swojego dobra starajmy się przewidzieć, że wśród użytkowników dróg jakaś część (miejmy nadzieję niewielka) z nich to kretyni bez wyobraźni
* zwróćcie też uwagę na młodzież w kapturach na głowie - nawet jeżeli wykona odruchowy skręt głową i się obejrzy to i tak nic nie widzi a na drogę wchodzi

Ostatnia moja uwaga z innej beczki - skrzyżowanie ze światłami od strony krateru. Samochód jadący na wprost jeżeli ustawi się skrajnie po lewej stronie, to spokojnie daje możliwość jazdy samochodom jadącym w prawo na zielonej strzałce. Poprawia to płynność jazdy i przepustowość skrzyżowania - niestety notorycznie pierwsze auto staje centralnie na środku i blokuje drogę innym

Cholera za długi ten wpis i nikt go nie doczyta do końca.
M
+6

M

Cytuję bo wszyscy są źli:
Cytuję Janusz:
Cytuję szofer:
skoro tam jest magazyn i rozładunek to zrobić zakaz parkowania na chodniku i wtedy na ten chodnik wjedzie auto z oknami spokojnie będzie rozładunek a ulica będzie wolna, a tak wogóle to co za niedouczony matoł projektował te ulice,np karłowicza zwężona po to żeby chodniki były bardzo szerokie ateraz ulicą jadą szkolne autobusy i nie mogą się wyminąć bo projektant robił projekt po pijaku i źle wyliczył, tak samo al. jana pawła gdzie na ulicy zrobili dodatkowy pas do parkowania i zostaje 2/3 ulicy na jazde w obu kierunkach, nie ma szans się wyminąć ze szkolnym autobusem który tam jeździ, niech ktoś weźmie się za tych projektantów żeby robili to na trzeźwo a nie po pijakubo będą same wypadki

ALE KTÓRYŚ Z URZĘDNIKÓW NASZEGO " MAGISTRATU" CHYBA NADZOROWAŁ PRACE ?
K T Ó R Y ?????????????????????

Cytuję szofer:
skoro tam jest magazyn i rozładunek to zrobić zakaz parkowania na chodniku i wtedy na ten chodnik wjedzie auto z oknami spokojnie będzie rozładunek a ulica będzie wolna, a tak wogóle to co za niedouczony matoł projektował te ulice,np karłowicza zwężona po to żeby chodniki były bardzo szerokie ateraz ulicą jadą szkolne autobusy i nie mogą się wyminąć bo projektant robił projekt po pijaku i źle wyliczył, tak samo al. jana pawła gdzie na ulicy zrobili dodatkowy pas do parkowania i zostaje 2/3 ulicy na jazde w obu kierunkach, nie ma szans się wyminąć ze szkolnym autobusem który tam jeździ, niech ktoś weźmie się za tych projektantów żeby robili to na trzeźwo a nie po pijakubo będą same wypadki

Od kiedy ludzie parkują wzdłuż ulicy JP II? Wyznaczone miejsca do parkowania spowodowały, że ulica jest bardziej przejezdna, bo ograniczyła ilość samochodów, które tam parkują. Przejście dla pieszych na Powst. Śl również funkcjonuje dziesiątki lat.
Liczba aut wzrosła, ulice nie maja gdzie się rozrosnąć, a do tego każdy chce mieć pierwszeństwo. Czy sygnalizacja świetlna wykluczyła potrącenia pieszych? Nie. Ile lat trzeba jeździć ulicami Głuchołaz, żeby zapamiętać, że za zakrętem jest przejście na Powstańców Śląskich, Konopnickiej, Kardynała Wyszyńskiego itd. Po ilu latach człowiek nabywa odruchu, że nie wchodzi się na jezdnię gdziekolwiek, bez upewnienia się, że ktoś jedzie drogą i czy zdąży wyhamować? Bo to, że ktoś wykona nagły zwrot i wtargnie na pasy, nie oznacza, że samochód zatrzyma się nagle w miejscu jak zaczarowany, a tak wielu myśli.
Nawet gdyby przy każdym przejściu stało po 2 policjantów, to i tak będą tacy, którzy będą uważać, że zdążą lub są na prawie.
Podobnie jak tacy, którzy ustawiają się jak krowy na skrzyżowaniach blokując przejazd innym, powodujący korki. Tacy, którzy stają 20 cm od innego samochodu na parkingu, rysują innym samochody i oczywiście to wina tego, który już tam stał. Nie potrafią wyminąć się z innym samochodem, bo oni maja prawo jechać przy osi jezdni i nie będą blisko krawężnika, bo takie "ustępstwo" to słabość.
Kiedyś mówiono " po co chłopu zegarek, jak go nie umie nakręcać", czyli, jak nie wiesz jak się zachować się na drodze, to po co się tam pchasz.



zobacz jaką kichę zrobili na ulicy Kościuszki od strony Bodzanowa, szerokość chodników = szerokość jezdni totalna paranoja, nie ma możliwości aby pojazdy osobowe wymijały się przy zaparkowanych samochodach,

a samochody to co? ludzie do domu zaniosą? z roku na rok jest coraz więcej samochodów.

parkin na ulicy Karłowicza to porażka, jest tak mały, że wystają samochody na jedni !!! ale za to chodnik szeroki na 5 metrów, pytam się po co?!!!!

Zmieńcie tego projektanta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!
bo wszyscy są źli

bo wszyscy są źli

Cytuję Janusz:
Cytuję szofer:
skoro tam jest magazyn i rozładunek to zrobić zakaz parkowania na chodniku i wtedy na ten chodnik wjedzie auto z oknami spokojnie będzie rozładunek a ulica będzie wolna, a tak wogóle to co za niedouczony matoł projektował te ulice,np karłowicza zwężona po to żeby chodniki były bardzo szerokie ateraz ulicą jadą szkolne autobusy i nie mogą się wyminąć bo projektant robił projekt po pijaku i źle wyliczył, tak samo al. jana pawła gdzie na ulicy zrobili dodatkowy pas do parkowania i zostaje 2/3 ulicy na jazde w obu kierunkach, nie ma szans się wyminąć ze szkolnym autobusem który tam jeździ, niech ktoś weźmie się za tych projektantów żeby robili to na trzeźwo a nie po pijakubo będą same wypadki

ALE KTÓRYŚ Z URZĘDNIKÓW NASZEGO " MAGISTRATU" CHYBA NADZOROWAŁ PRACE ?
K T Ó R Y ?????????????????????

Cytuję szofer:
skoro tam jest magazyn i rozładunek to zrobić zakaz parkowania na chodniku i wtedy na ten chodnik wjedzie auto z oknami spokojnie będzie rozładunek a ulica będzie wolna, a tak wogóle to co za niedouczony matoł projektował te ulice,np karłowicza zwężona po to żeby chodniki były bardzo szerokie ateraz ulicą jadą szkolne autobusy i nie mogą się wyminąć bo projektant robił projekt po pijaku i źle wyliczył, tak samo al. jana pawła gdzie na ulicy zrobili dodatkowy pas do parkowania i zostaje 2/3 ulicy na jazde w obu kierunkach, nie ma szans się wyminąć ze szkolnym autobusem który tam jeździ, niech ktoś weźmie się za tych projektantów żeby robili to na trzeźwo a nie po pijakubo będą same wypadki

Od kiedy ludzie parkują wzdłuż ulicy JP II? Wyznaczone miejsca do parkowania spowodowały, że ulica jest bardziej przejezdna, bo ograniczyła ilość samochodów, które tam parkują. Przejście dla pieszych na Powst. Śl również funkcjonuje dziesiątki lat.
Liczba aut wzrosła, ulice nie maja gdzie się rozrosnąć, a do tego każdy chce mieć pierwszeństwo. Czy sygnalizacja świetlna wykluczyła potrącenia pieszych? Nie. Ile lat trzeba jeździć ulicami Głuchołaz, żeby zapamiętać, że za zakrętem jest przejście na Powstańców Śląskich, Konopnickiej, Kardynała Wyszyńskiego itd. Po ilu latach człowiek nabywa odruchu, że nie wchodzi się na jezdnię gdziekolwiek, bez upewnienia się, że ktoś jedzie drogą i czy zdąży wyhamować? Bo to, że ktoś wykona nagły zwrot i wtargnie na pasy, nie oznacza, że samochód zatrzyma się nagle w miejscu jak zaczarowany, a tak wielu myśli.
Nawet gdyby przy każdym przejściu stało po 2 policjantów, to i tak będą tacy, którzy będą uważać, że zdążą lub są na prawie.
Podobnie jak tacy, którzy ustawiają się jak krowy na skrzyżowaniach blokując przejazd innym, powodujący korki. Tacy, którzy stają 20 cm od innego samochodu na parkingu, rysują innym samochody i oczywiście to wina tego, który już tam stał. Nie potrafią wyminąć się z innym samochodem, bo oni maja prawo jechać przy osi jezdni i nie będą blisko krawężnika, bo takie "ustępstwo" to słabość.
Kiedyś mówiono " po co chłopu zegarek, jak go nie umie nakręcać", czyli, jak nie wiesz jak się zachować się na drodze, to po co się tam pchasz.
denis

denis

Proponuje zrobic podziemne przejscie. Bedzie najbezpieczniej. Jak ktos nie ma rozumu i pcha sie na pasy to tak sie dzieje. Ciezarowka nie jechala przeciez 100 km/h. Na tym przejsciu poprostu trzeba uwazac i tyle. Tyczy sie to i kierowcow i pieszych. Ale sa swiete krowy najwidoczniej. A przejscie zaraz za mostkiem nie lepsze. Wogule nie powinno go tam byc. Jak juz to kolo totolotka bo team wlasnie ludzie przechodza. Rozwiazaniem byly by swiatla ale wszystko by sie zakorkowalo. Wiec albo podkop albo kladka górą.
xxl

xxl

Miałam kiedyś zdarzenie na tym przejściu dla pieszych.Samochód, który zatrzymał się przed pasami,aby mnie przepuścić /na łuku jezdni/ został z tyłu potrącony przez nadjeżdżający samochód . Za nim jechał trzeci samochód, który uderzył w ten drugi. Trzy samochody zostały poszkodowane!!!
Janusz
+2

Janusz

Cytuję szofer:
skoro tam jest magazyn i rozładunek to zrobić zakaz parkowania na chodniku i wtedy na ten chodnik wjedzie auto z oknami spokojnie będzie rozładunek a ulica będzie wolna, a tak wogóle to co za niedouczony matoł projektował te ulice,np karłowicza zwężona po to żeby chodniki były bardzo szerokie ateraz ulicą jadą szkolne autobusy i nie mogą się wyminąć bo projektant robił projekt po pijaku i źle wyliczył, tak samo al. jana pawła gdzie na ulicy zrobili dodatkowy pas do parkowania i zostaje 2/3 ulicy na jazde w obu kierunkach, nie ma szans się wyminąć ze szkolnym autobusem który tam jeździ, niech ktoś weźmie się za tych projektantów żeby robili to na trzeźwo a nie po pijakubo będą same wypadki

ALE KTÓRYŚ Z URZĘDNIKÓW NASZEGO " MAGISTRATU" CHYBA NADZOROWAŁ PRACE ?
K T Ó R Y ?????????????????????
szofer
+1

szofer

skoro tam jest magazyn i rozładunek to zrobić zakaz parkowania na chodniku i wtedy na ten chodnik wjedzie auto z oknami spokojnie będzie rozładunek a ulica będzie wolna, a tak wogóle to co za niedouczony matoł projektował te ulice,np karłowicza zwężona po to żeby chodniki były bardzo szerokie ateraz ulicą jadą szkolne autobusy i nie mogą się wyminąć bo projektant robił projekt po pijaku i źle wyliczył, tak samo al. jana pawła gdzie na ulicy zrobili dodatkowy pas do parkowania i zostaje 2/3 ulicy na jazde w obu kierunkach, nie ma szans się wyminąć ze szkolnym autobusem który tam jeździ, niech ktoś weźmie się za tych projektantów żeby robili to na trzeźwo a nie po pijakubo będą same wypadki
Kozak
+3

Kozak

Może by zająć się także samochodami blokującymi przejazd w czasie, kiedy wypakowuje się okna i drzwi? Takie sytuacje powodują ogromne niebezpieczeństwo utraty życia i pozbawienia się samochodu. Proponuję, żeby w czasie wyładowywania ładunku, ktoś regulował ruch drogowy będąc na ulicy.
Joanna Krzyżanowska

Joanna Krzyżanowska

Widzę że radni czekają na tragedię żeby się tym zajac. Kobieta o której piszecie do tej pory nie może się uspokoić. Twardo negocjować z nimi niech w końcu ktoś coś z tym zrobi.!!!!

qr code mobilne
mini android Glucholazyonline.com.pl w Twoim smartfonie!

Czytaj najnowsze artykuły, sprawdź aptekę, rozkład jazdy, zaproszenia. 

Wyślij nam zdjęcia lub film wprost z aplikacji! Bądź z nami w kontakcie!

Tylko u nas tak łatwo i prosto jak nigdy. 

Aplikację na smartfony z systemem Android pobierzesz tutaj.

Przeczytaj także: